ANAHEIM - PALM DESERT - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu ANAHEIM - PALM DESERT - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

ANAHEIM - PALM DESERT

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

29 Juli 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Na een heerlijk nachtje slapen (we kunnen gelukkig alle ramen van de camper open laten staan, want er zitten horren voor elk raam) gingen we weer lekker buiten ontbijten. Het valt ons wel op dat er geen 1 Amerikaan buiten bij zijn camper zit. Alle Amerikanen blijven de hele tijd binnen in de camper zitten met de airco aan (zou Hans ook het liefst doen haha) En in plaats van een lekker ontbijtje met brood, yoghurt en fruit, komt de Amerikaanse man wel even naar buiten om de barbecue aan te steken. Raar volk, die Amerikanen. Toen we weer helemaal ingepakt waren, gingen we op weg naar Palm Springs. Onderweg zouden we wel even stoppen om naar een supermarkt te gaan. Roept ons Eva opeens, daar bij de Target pap, daar kunnen we boodschappen doen ! Uh, hoe weet jij dat kleine smurf. Nou, zegt ze, ik zie dat altijd op youtube filmpjes. Zie je wel dat die leerzaam zijn…….Tja, we moeten het toegeven, het was inderdaad een hele grote winkel met daarin ook een supermarkt. En wij maar zeggen dat ze nou eens een keer moeten stoppen met al die filmpjes kijken.
In Palm Springs aangekomen, zijn we naar de Aerial Tramway gegaan. Dit is een grote kabelbaan die je op zo’n 2600 feet brengt. Terwijl je omhoog gaat, draait het karretje rond en heb je een heel mooi uitzicht. En bij elke schok of schommeling die hij maakt, dan gilt iedereen het uit. Helemaal bovenaan gekomen zijn we de desert view trail gaan lopen. Het eerste stuk ging mooi over een verhard pad, daarna ging je echt de bossen in. Erg mooi en erg rustig. Je zag overal eekhoorns en de bomen roken naar vanille. Dit moest natuurlijk door Loes getest worden, maar ik heb haar moeten beloven dat ik haar boomruikfoto niet op dit blog zou zetten. Het rare was, dat wij eigenlijk vanuit het droge, dorre niets omhoog gaan om dan vervolgens in de groene bossen te lopen. Toen we er met de kabelbaan heen gingen, zagen we alleen maar rotsen en geen enkel stukje groen. Bovenop de berg was het wel heel erg groen. Dit komt, omdat er het hele jaar door, op de zomermaanden na, sneeuw ligt op deze bergen. Na een lange zwetende wandeltocht (het zou koel zijn boven op de berg, maar wij hebben daar helaas niets van gemerkt) zijn we weer met dezelfde kabelbaan naar beneden gegaan. We hervatten onze route naar Palm Dessert. Bij de camping aangekomen, werden we naar ons plekje doorverwezen. Er stond bijna niemand op de camping, dus we kregen een lekker plekje uit de zon (voor hoelang dat nog duurde) Meteen maar even naar het zwembad om te plonsen, maar echt afkoelen deed je daar ook niet. Zelfs Loes onze koukleum vond het water warm. Het zwembad bleef de hele nacht open, alleen mocht je na 22.00 uur geen herrie meer maken. Onze kids stelden al voor om bij het zwembad te gaan slapen, maar dat gaan we toch maar niet doen. Nu gaan we lekker slapen, want morgen willen we al vroeg naar Joshua Tree gaan. Dit om de hitte een beetje voor te zijn. Welterusten allemaal.

• 29 Juli 2016 - 17:26

Hejo:

Haha, you tube is echt overal goed voor en leerzaam mama Yvonne, dat moet jij toch ook weten. Kijk er maar eens op. Leuke foto's en die sleurhut van jullie ziet er goed uit. Dag dag

• 02 Augustus 2016 - 20:57

Familie Krijnen:

Wat een mooie dingen zien jullie en maken jullie mee! Palm Springs is heet hè, in de zomer. Wij durfden daar de auto bijna niet uit, zo warm! Zagen jullie ook overal van die vernevelaars?
    Super om jullie verhalen te volgen. Had me ervoor aangemeld, maar er is iets mis gegaan. Ik hoorde van de week pas dat jullie wel wat hadden geschreven :-( Nu dus even alles inhalen....
    Dikke kus van ons!