LAKE POWEL (PAGE) - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu LAKE POWEL (PAGE) - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

LAKE POWEL (PAGE)

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

02 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Aangezien het gisteren een lange vermoeiende dag was en de kinderen echt moe waren, mochten ze vandaag uitslapen. Rond half 10 werden ze pas wakker. Na een goed ontbijtje gingen we op weg naar onze camping bij Lake Powell. Onderweg nog even gestopt bij de Glen Canyon dam. Dit is een grote stuwdam in Lake Powell. Water is hier net zo belangrijk als goud. Je kan ook zien dat het meer nu erg laag staat en dat ze al tijden last hebben van de droogte. Dit meer is echt een prachtig blauw meer tussen de uitlopers van de Grand Canyon. Onze kinderen riepen meteen dat ze heeeel graag wilden gaan zwemmen. Eigenlijk had ik hele andere plannen vandaag. Ik had heel graag de Antelope Canyon gedaan, maar het was vandaag ook weer erg warm en aangezien ik deze vergeten was te reserveren, ook waarschijnlijk geen plek. Bij de camping aangekomen (die recht aan het meer lag) toch maar besloten om vandaag een rustdagje te plannen. We hadden nog geen boek of spelletje aangeraakt, omdat we steeds van alles waren gaan doen. De kinderen waren er aan toe en wij vonden het eigenlijk ook wel relaxed. Dus terwijl de kinderen even lekker uit het zonnetje bij de camper zaten, ben ik een andere hobby gaan uitvoeren……. De was. Een noodzakelijk kwaad wat toch een keertje moet gebeuren. Ik had de afgelopen dagen in al die mega grote supermarkten al gezocht naar iets van een wasrek, maar ik denk dat die Amerikanen dit totaal niet kennen. We hebben er in ieder geval geen kunnen vinden. Dan maar ouderwets een lijntje van de camper naar een boom. Je haalt precies alle Nederlanders er uit op een camping, die hebben allemaal een waslijntje hangen haha. Tijdens dat de wasmachine draaiden, even gezellig zitten kletsen met een ander Nederlands gezin die ook op doorreis waren met 2 puberzonen. Na de lunch zijn we met z’n allen gaan zwemmen. Wat een lekkere afkoeling! Hier houden we het wel eventjes uit. En aangezien het echt een luie dag was, besloten we ook om vandaag maar eens niet te koken / barbecueën maar lekker te gaan uit eten. Zo gezegd zo gedaan. Nu allemaal even afkoelen in de douche. Nou ja, afkoelen: je hoeft alleen maar de koude kraan aan te zetten, hier komt alleen maar warm water uit. De warme kraan zit er voor de show denk ik. Morgen gaan we naar Monument Valley. Op naar weer een nieuwe dag !

• 02 Augustus 2016 - 18:03

Hejo:

Ja, wel verstandig om af en toe even bij te komen hoor, alle indrukken moeten even "zakken" en inderdaad de was doen is dan een goeie optie net als zwemmen , lezen en niksen.

• 02 Augustus 2016 - 21:14

Familie Krijnen:

Wat super, die quality time met jullie gezin! Goed om ook een dagje gewoon te relaxen. Geniet ze nog en we lezen het wel weer!
    X

• 02 Augustus 2016 - 21:24

Betsy Mikkers :

Wat fijn voor jullie dat de helikopter vlucht door is gegaan wij geloven zeker dat het een hele belevenis was maar dat is alles wel wat jullie tot nu toe al gezien en meegemaakt hebben .
    Wij wensen jullie nog een goede reis verder en geniet ervan
    groetjes van Mari en Betsy