MOAB DAG 2 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu MOAB DAG 2 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

MOAB DAG 2

Door: YVONNE

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

05 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Helaas lukt het ons al dagen niet om foto’s op de site te zetten. We hebben steeds maar minimaal wifi. Dit geeft de meeste ergernis bij de pubers….Dus tot die tijd moet je het alleen met onze verhalen doen.
Vandaag gaat onze tocht naar Dead Horse Point State Park. Dit ligt zo’n 50 kilometer van onze camping af. Het verhaal gaat dat cowboys de wilde paarden in deze hoek dreven. Ze zochten dan de beste en sterkste paarden uit en lieten de rest achter. Deze stierven dan daar van dorst en ondervoeding. Vandaar dus de naam Dead Horse. We rijden in eerste instantie door een groen heuvelachtig landschap. Maar ook hier breekt in eens de aarde open en zie je een hele grote kloof. Het is eigenlijk een Grand Canyon, maar dan in het klein. Bij Dead horse Point aangekomen, hebben we een heel mooi uitzicht over deze kloof met onder ons dus de dode hoek. Om een hele grote rots ligt nu een grote bruine rivier. Volgens onze kinderen niet echt aantrekkelijk om in te zwemmen, maar ja, met al dat rode rotsgebergte om je heen kun je ook geen blauw water krijgen natuurlijk.
Van hieruit gaan we weer terug naar Arches National Park. We besluiten om daar nog een trail te lopen. Het is vandaag wel heel warm, dus de lange trail van 12 kilometer wordt afgeraden, maar er is er ook nog 1 van 4 kilometer. Deze heet de Devils Garden trail en gaat naar de Landscape Arch. Dit is de grootste natuurlijke boog van de wereld. Vroeger mocht je hier nog onderdoor lopen, maar aangezien er een aantal jaren geleden grote rotsblokken zijn afgebroken, is dit nu afgesloten. Ook hier verwachten de kenners van dat deze op instorten staat, maar wij hebben nog altijd de foto’s….De kinderen hadden gehoopt dat ze net zo mochten klimmen en klauteren als gisteren, maar dat was deze keer niet het geval. We liepen voornamelijk door los zand en tussen enorme rotswanden door. Maar het blijft altijd een leuk avontuur, omdat niemand van ons weet waar we precies uitkomen en wat we dan te zien krijgen.
Naar de rotswanden kijkend, vraag ik me wel vaker af of al die losse blokken wel goed blijven liggen. Je ziet wel vaker grote rotsblokken naast de weg liggen en soms liggen ze ook echt op het randje van de afgrond. Je wordt hier ook meerdere keren voor gewaarschuwd, maar ja, wat moet je hier aan doen. Volgens ons Eva netten spannen, dat doen ze in Frankrijk ook. Maar tegen deze grote blokken is geen net te spannen.
Na deze leuke tocht zijn we teruggereden het park uit. Dan moet je niet denken dat je er binnen 10 minuutjes uit bent, nee, dat is dan gewoon nog een uur rijden. Op de camping aangekomen ben ik even een wasje gaan doen. Terwijl ons wasje draaiden, zijn we heerlijk aan het zwembad gaan liggen. Binnen 1 uur is je was gewassen en ook al in de droogtrommel geweest. Ging dat thuis ook maar zo snel. Nu denken jullie vast, waar is het waslijntje gebleven. Maar Hans heeft van het opperhoofd van de camping te horen gekregen dat hij geen waslijntje mocht spannen. Is niet goed voor de bomen. Het was een oude dame met een plastic been die in een golfkarretje over de camping reed. Nou, daar durfden hij natuurlijk niet tegenin te gaan. Na een voedzame maaltijd en een potje kaarten zijn we weer lekker ons bedje ingedoken.

• 08 Augustus 2016 - 19:01

Jo Van Bers:

prachtig op de foto's in het echt nog mooier.

• 08 Augustus 2016 - 21:44

Familie Krijnen:

Gave foto's! Wat zien jullie toch veel prachtige dingen! En wat zijn jullie sportievelingen! Groetjes aan iedereen vanuit het altijd mooie Den Dungen! X

• 09 Augustus 2016 - 09:52

Hejo:

Ben ik al weer, ja ik loop wat achter zo te lezen. Maar mis echt NIETS. Jeetje , jeetje, wat mooi en wat een mooie herinneringen hebben jullie straks . De foto's lukken dus wel Yvonne en het wordt vast een fantastisch fotoalbum die jullie gaan maken.