MOAB - BRYCE CANYON - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu MOAB - BRYCE CANYON - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

MOAB - BRYCE CANYON

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

06 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag hadden we een lange route te rijden. En aangezien we niet over de snelweg, maar liever de toeristische route reden, zou het nog wat langer duren. Maar het was meer dan de moeite waard. Ongelofelijk hoe het landschap hier steeds veranderd. We begonnen met het rood/bruine rotsgebergte. Ook de rivier waar we steeds langs reden, bestond uit snelstromend rood water. Daarna reden we door San Rafael Desert. Een uitgestrekt droog en vlak landschap. Eenmaal door deze woestijn heen, kwamen we in het Dixie National Forest (tja het heeft zijn naam niet mee, we zijn vandaag ook al over de Dirty Devil river gereden) Dit bestaat, zoals de naam al zegt, over vele bossen. We hadden nog een noodstop, omdat een hert besloot ineens over te steken. Gelukkig was het heel rustig op deze weg en reed er niemand achter ons. Bij deze bossen zijn we lekker gaan lunchen. Eva was even bang dat er beren waren, maar het positieve daaraan is, dat ze een keer snel haar boterhammen op had. Vervolgens gingen we verder met onze tocht. Het zou in totaal zo’n 450 kilometer zijn, dus we hadden nog even te gaan. De kinderen mogen om de beurt hun muziek aanzetten, dus bij Loes kregen we een cd van Nick en Simon. Met het volendamse duo op de achtergrond tufte we lekker verder (@ tante Marie-Jose; het boek vindt ze ook erg leuk, ze is al halverwege!)
Wat was ik blij dat Hans in de camper reed. We reden over smalle wegen met aan weerszijde een ravijn. Vervolgens ook nog een afdaling van 14 %. Ondertussen stond de playlist van Eva aan met eftelingmuziek. Nou, het was een ware attractie. Daarna kregen we het liedje van de Fata Morgana. Het klopte helemaal met het landschap, het zag er sprookjesachtig uit. Bossen, bergen, blauwe lucht. Eenmaal op de camping aangekomen, zijn we wat op verkenning gegaan. Bij de camping ligt een groot meer en we hebben hout gekocht, zodat ze vanavond lekker fikkie konden stoken. Marshmallows erbij en het was compleet. Zelfs papa wordt weer een klein kind, ze gingen zelf nog meer hout sprokkelen en dennenappels verzamelen. Ben benieuwd hoe lang ons vuurtje blijft branden, maar als het aan de jongens ligt, de hele nacht.
Morgen gaan we Bryce Canyon verkennen en hoop ik dat we weer wat foto’s kunnen plaatsen.

• 08 Augustus 2016 - 21:48

Familie Krijnen:

Nou, zeg maar tegen Eva dat wij 7000 km hebben gereden in Amerika en heeeel graag een beer wilden zien, maar helaas! Dus als jullie er eentje zien, zijn we wel jaloers!
    Leuk, die muziekjes;-)
    En super gaaf, vuurtje stoken en marshmallows roosteren. Knuffel voor de kids!

• 09 Augustus 2016 - 09:57

Hejo:

Ook auto rijden blijft in zo'n land een feestje wat uitzicht betreft. Yvonne ik ben benieuwd of jij daar ook durft te rijden? Geniet er nog even van.