LAS VEGAS - MAMMOTH LAKE - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu LAS VEGAS - MAMMOTH LAKE - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

LAS VEGAS - MAMMOTH LAKE

Door: YVONNE

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

11 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Tja, en dan komt er toch een tijd dat je die gekke stad weer moet verlaten. Gisterenavond nog even met de taxi naar Fremont street geweest. De taxichauffeur vertelde nog even tussen neus en lippen door dat hij een geweer naast zijn bed had liggen, omdat hij in een buitenbuurt van Las Vegas woont waar elke dag wel berovingen en overvallen zijn. De tweeling kan goed Engels verstaan, dus die stonden met hun oren te klapperen. Waarop ons Eva natuurlijk alles moest weten wat er zojuist verteld was. In Fremont street hadden we heel graag met de zipline meegegaan. Je gaat dan al liggend op je buik boven aan een kabel door Fremont Street heen. Maar helaas was er geen plek meer. Daarna terug naar de Strip om nog even wat hotels te bewonderen. Wat een mensenmassa en wat ongelofelijk over de top. Maar wel super leuk om een keer te zien.
Vanochtend vroeg opgestaan, want we moesten vandaag 500 kilometer rijden. We hebben in totaal al 3500 kilometer gereden en het verveeld nog steeds niet. Eerst reden we door woestijnlandschap (net buiten Las Vegas) Daar staat ook een hele grote gevangenis in de woestijn. Het wordt aangeraden om geen lifters mee te nemen. Uh, wij zijn natuurlijk niet gek. Maar geloof niet dat ze hier ver ontsnappen. Is toch een aardig eindje lopen naar de bewoonde wereld. Het wordt ons afgeraden om door Death Valley te rijden met een camper. Het is daar momenteel boven de 50 graden en we zijn daar niet verzekerd. Dus dat risico gaan we maar niet nemen. Maar de andere route die we rijden is ook heel mooi. Aan de ene kant liggen de White Mountains, aan de andere kant de Sierra Nevada. En na een 400 kilometer zien we zelfs sneeuw op de bergtoppen liggen. Wel heel raar, vanochtend was het al 33 graden in Las Vegas en nu zien we sneeuw. Net voordat we bij onze camping waren, zijn we gestopt bij een Nederlandse bakker. Ik had hier over gelezen toen ik onze reis aan het uitstippelen was en het leek me wel leuk om even te gaan kijken. En ja hoor, meteen zie je de Nederlandse handelsgeest. Het winkeltje hangt vol met klompen en molentjes en ze hebben heel veel soorten brood, koekjes en gebak. De winkel staat helemaal vol en het is er hartstikke druk. Lekker bruin brood en krentenbrood gekocht. Is een keer iets anders als dat toch best wel droge, vaste brood hier in Amerika. Maar ook de Amerikanen gaan hier met grote tassen naar buiten, dus echt een goudhandeltje. Bij de camping aangekomen, even een kopje soep gegeten en toen toch nog even de omgeving verkennen. Het is hier echt een wintersportgebied. De hotels hebben ook namen van Innsbruck Lodge en Garmisch Place. Je ziet de kabelbanen en sneeuw op de toppen. En overal van die houten chaletjes. Tijdens onze route zijn we langs een aantal bergmeren gekomen. Super helder water, maar ontzettend koud. Ook zagen we nog een waterval, maar helaas geen beren. Bij het inchecken waarschuwde ze ons, dat er op dit moment heel veel beren zitten. We mogen ook echt geen eten of drinken buiten laten staan. Maar tot nu toe niet gezien. Ons Eva stelde nog voor om toch wat eten buiten neer te leggen, maar dat gaan we toch maar niet doen. Teruggekomen bij op de camping wat gegeten en voor het eerst ook een vest aan moeten trekken, want het was hier echt koud. We zitten op zo’n 2600 meter en dat voel je toch wel. Maar na die warme fohn in Las Vegas is dat toch best wel lekker. We wilden nog een vuurtje stoken, maar door de harde wind hebben we besloten het toch maar niet te doen.
Morgen gaan we naar Yosemite National Park waar we 2 dagen verblijven. We hebben dan een camping zonder stroom en water en zeker geen wifi, want we zitten midden in het park zelf. Een hele uitdaging dus voor sommige onder ons haha. Maar van daar uit gaan we naar San Francisco en dan komen we wel weer in de lucht. Tot dan !

• 12 Augustus 2016 - 10:38

Karin Vissers :

Ik lees wel dat de reis in las vegas niet is terugverdiend helaas
    Ik had graag ook in die achtbaan gezeten ja. Kei leuk.
    Wederom veel plezier weer.
    In spanje is het ook erg goed toeven.
    Groetjes van ons

• 14 Augustus 2016 - 11:56

Hejo:

Prachtig hé, in 1 land zoveel verschillende uitzichten en temperaturen.
    Niks gewonnen in het casino, of was het zoveel dat je express niets zegt, haha
    Veel plezier nog.

• 20 Augustus 2016 - 19:52

Familie Krijnen:

Super goed idee van Eva! Dat hadden wij toen moeten doen, geen beer gezien tijdens een tocht van 7000 km!
    Enne...Paul en ik laten ons omscholen en gaan emigreren. We worden bakker in Las Vegas;-)