PISMO BEACH - MALIBU BEACH DAG 1 EN DAG 2 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu PISMO BEACH - MALIBU BEACH DAG 1 EN DAG 2 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

PISMO BEACH - MALIBU BEACH DAG 1 EN DAG 2

Door: HANS

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

19 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag weer vroeg op pad langs de rest van Highway 1 naar Malibu Beach, een 30 mile van LA vandaan, waar we twee dagen blijven om even te relaxen, aan het strand liggen, tassen inpakken en de camper te poetsen, zodat we deze in kunnen gaan leveren. De weg gaat vandaag verder langs de kust en het weer is beter, dus we zien meer van de kust en de mooi vergezichten. De dames in de auto kunnen hun ogen niet afhouden van alle surfer dudes, dus het is lekker rustig in de auto. Helaas zijn de kleine Californische bikini’s nergens te zien en zijn het meer twee persoons tenten die we op het strand zien liggen. Altijd al geweten dat die rappers een ander beeld hebben van de werkelijkheid. Ook zijn er in de diverse dorpjes heel veel pet hotels, meer nog dan kinderopvang, dus of die Amerikanen zijn gestopt met voorplanten, of ze zijn gek met hun dieren. Het zal wel een mix van beide zijn. Aangekomen in Malibu beach krijgen we een mooi plekje precies aan de rand van de camping tegen een afgrond die uitkijkt over de zee. De plaats is back-in dus met de camper achteruit richting de afgrond. Er zijn mede passagiers die dit eng vinden, dus moeten de kinderen uit de camper, de chauffeur mag sneuvelen. Na wat maneuvreren staat hij prachtig met zijn kont twee meter over de afgrond. Ons bed is achter in de camper dus we hangen de komende twee dagen vrij boven de afgrond. Dat wordt dus kei goed slapen, met het geraas van de zee op de achtergrond lijkt het net of iedere golf over je bed heen komt. De middag brengen we door op het strand dat op loopafstand van de camping is. Onze twee waterratten Tom en Eva zitten binnen no time in de branding en komen er achter dat het golfslagbad in Oss iets minder hard gaat dan dit golfbadje. De stroming is behoorlijk heftig en je moet echt vooraan blijven om te kunnen blijven staan. In de avond zijn we op zoek gegaan naar een mooie tent om te eten en we zijn beland bij Jack in de box. Een behoorlijk culinair hoogstaande locatie met een sterretje of 3 oftewel een fastfood keten op de hoek. Maar moet gezegd worden, het eten was beter dan bij zijn broer aan de overkant met de gele M. Uiteraard hebben we daar om de maaltijd af te sluiten wel een dessertje gepakt, zodat we in stijl deze culinaire trip konden afsluiten: een Mac Flurrie maakt veel goed. De volgende ochtend zijn we gaan shoppen in het mondaine Malibu, waar ook de sterren shoppen zoals Sandra Bullock en Justin Bieber de Kardashian enz. want ja, ster of niet, je moet toch ook eten en naar de buurt super om je dagelijkse kost binnen te halen. Dat je dan voor een bloemkooltje geen 2 maar lekker 6 dollar betaald is all-in the game, zoals het spreekwoord al zegt iedereen wil gen….id worden. Na het boodschappen doen zijn we nog even gaan kijken bij de lokale makelaar voor een strandhuisje en om te kijken of er iets tussen zat dat ons wel leuk lijkt voor de meivakantie. Helaas konden we niets vinden wat we leuk vonden en dit vooral omdat we wat meer tuin wilde voor een miljoen of 8. Wat een gekken om zoveel te betalen voor een stuk dor land aan de zee met de snelweg achter door je tuin heen. Alleen de mensen met echt veel geld (miljoen of 15) die zitten op een mooi afgelegen privé park met bewaking voor de deur. De tobbers zitten op het strand waar ook wij gewoon kunnen zonnen. De rest van de dag alles opgemaakt wat we maar hebben, kladden dag zoals we dat noemen. De rest in de vuilniszak en weggooien, want alles kan niet mee terug naar huis. Nog 1 keer in de douche in de camper en met fris gewassen haartjes naar bed. Laatste nachtje boven de afgrond en met 5 personen bij elkaar in de camper van 9 meter. Maar moet gezegd worden, een fantastische ervaring, super om te doen en kei gaaf om mee te maken. De kids doen het super en slapen als roosjes en ook wij slapen prima in het kleine bedje met je voeten over de rand. Morgen gaan we alles inleveren en gaan we onze huurauto ophalen, zodat we de reis kunnen vervolgen naar LA. Daar hebben we een hotel bij de Universal Studio’s. Morgen weer meer avonturen van de vijf in Amerika.

• 23 Augustus 2016 - 12:59

Familie Krijnen:

Wow, gave plek om je camper te parkeren! Ik zou het toch fijn vinden als hier meer twee-persoons tenten zouden liggen op het strand hoor! Lijkt me heerlijk om de dunste te zijn!
    Weer leuk geschreven Hans, ik moest weer erg lachen!
    Groetjes voor jullie, zou een leuk onderwerp voor een boek zijn, de vijf in Amerika! Of bestaat dat al?
    X

• 26 Augustus 2016 - 15:40

Hejo:

Gatverderrie wat eng zeg!, ik geloof niet dat ik lekker zou slapen met m'n kont boven de afgrond.
    Wat heb je dit verhaal weer heerlijk omschreven, echt genieten.