MALIBU BEACH - LOS ANGELES - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu MALIBU BEACH - LOS ANGELES - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

MALIBU BEACH - LOS ANGELES

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

20 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Na nog een nachtje boven de afgrond te hebben geslapen, zijn we op weg gegaan naar Los Angeles. Eerst moeten we de camper inleveren, daarna de auto ophalen. Allebei geen probleem, alleen krijgen we wel een hele grote auto. Volgens ons Eva en mij lijkt het wel een begrafenisauto, maar de man des huizes vindt hem geweldig. Het is een Chevrolet Suburban. Blijkt bij navraag dat Hans een hogere klasse heeft gevraagd, omdat hij bang was dat niet alle bagage erin kon. Ja ja, goede smoes......In Los Angeles aangekomen, hebben we midden in het centrum geparkeerd. Ja, dat kon met de camper nooit, dus dit is wel gemakkelijk. Op weg naar Hollywood Boulevard om bekende filmsterren en zo te spotten. Nou, we hebben er heel veel gezien, maar dan wel in de vorm van een tegeltje op de walk of Fame. Iedereen loopt hier met zijn gezicht naar beneden, dus je ziet eigenlijk niets van de omgeving. Maar er liggen er 2500 verspreidt over een hele lange afstand, dus op een gegeven moment zijn we gestopt. Even naar het Dolby theater, waar elk jaar de Oscaruitreikingen zijn. Daarna lekker geluncht en toen over de rode loper weer naar beneden. Nu op weg naar het Hollywood Sign. Dit staat boven op een berg en je snapt eigenlijk niet dat dit zo bijzonder is, maar ja, net als elke toerist, willen ook wij dit graag op de foto hebben. Vandaar naar de Rodeo Drive en Sunset boulevard. Enorme huizen, maar ook hier geen beroemdheid te zien. Alle huizen (oftewel kleine kasteeltjes) staan achter grote hekken met een bewaker ervoor. Mocht Brigit dit lezen, je kan beter naar Volendam of het Gooi gaan denk ik....Toen kwam Loes erachter dat ze nog niet op de foto stond met het tegeltje van Chris O'Donnell (acteur van NCIS). Even snel opgezocht waar zijn tegeltje lag en weer terug naar de boulevard. Terwijl Hans de auto dubbel parkeert, vliegen Loes en ik even uit de auto om van dit tegeltje een foto te maken. Alles voor de kinderen zullen we maar zeggen. Nu op weg naar het hotel. Daar aangekomen zien we allemaal mensen met stropdas en nette kleren. Komen wij aan met onze campingkloffie. We hadden dit via een aanbieding op Booking.com geboekt en niet zo in de gaten dat het hier zo chique was. Ook bij het zwembad geen gevecht op de bedjes, maar genoeg bedjes waar overal een handdoek voor je klaar ligt. 's-avonds zijn we naar Universal City gegaan. Dit is een hele winkelstraat vol eettentjes en winkeltjes bij de uitgang van de Universal Studio's. Heerlijk bij de Mexicaan gegeten, alleen was het veel te veel. Niemand van ons had zijn bord leeg (nee, zelfs hans niet) en aan de reactie van de serveerster gezien, vond ze dit wel een beetje raar. We konden een tasje krijgen, zodat we het mee naar huis konden nemen. Toen we zeiden dat dit niet hoefden, vroeg ze ons om nog even te wachten. Het was hier gebruikelijk in het restaurant dat je na afloop een hele grote suikerspin kreeg van de zaak. Tja, dan nog maar even proppen. Daarna moe maar voldaan terug naar het hotel.

• 23 Augustus 2016 - 13:03

Familie Krijnen:

Gaaf Loes, mooie foto ook! Je staat er erg knap op!
    Dit zijn niet alleen dingen voor Brigit, ons Daan smult hier ook van! Alle vorige mooie verhalen en foto's ten spijt, dit is toch wel in mijn straatje! Vooral zo'n luxe hotel waar het handdoekje voor je klaar ligt. Heerlijk! Lekker genieten! Thuis is het weer over en moet je gewoon zelf je boterhammetjes smeren en je handdoekje op het gras in je achtertuin leggen;-)

• 23 Augustus 2016 - 18:34

Bri:

Yvonne, je moet gewoon beter speurwerk doen en adressen googelen. Je hebt CAT von D gemist en de winkel van Rachel Zoë. Volgende keer ga ik wel mee! Goeie reis terug!