Dag 5 Cape Cod - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu Dag 5 Cape Cod - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

Dag 5 Cape Cod

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

20 Juli 2017 | Verenigde Staten, New York

Na een heerlijk nachtje waarin het lekker afkoelde, opgestaan, alles weer ingepakt en weer op pad. Vandaag zouden we naar Cape Cod rijden, zo'n 220 kilometer. Maar allereerst maar weer op zoek naar wat ontbijt. Het nadeel van het brood hier is dat het eigenlijk al niet te eten is als je het koopt, laat staan de volgende dag. Maar voor het eerst hadden we een heerlijk bakkertje gevonden met heerlijke broodjes. Dus meteen maar goed ingeslagen. Dat is natuurlijk wel het nadeel als je op doorreis bent, we weten nu waar de lekkere bakker zit, maar ja, we komen er niet meer langs. Onderweg rijden we langs groene bossen, grote huizen met nog grotere grasvelden en veel water met mooie bruggen. Bij elk huis ligt wel een boot in de tuin en nergens zit er een omheining om de tuin. Alles ziet er heel vredig uit en overal worden we dan ook vriendelijk begroet. Wel zien we op een gegeven moment meerdere borden langs de weg oplichten waarop staat: Hurricane prep week (week van de voorbereiding op orkanen), maar ach, dat zal wel voorzorg zijn van die Amerikanen. Voordat we bij de camping waren, zijn we nog even gestopt bij Barnstable. Hier hebben we voor morgenvroeg om 8.30 uur een boottocht geboekt van 4 uur, die ons langs de walvissen zal varen. En een ieder die mij kent, daar zit ik niet om te springen. Maar ja, vorig jaar zouden we dit eigenlijk al gaan doen, maar toen kwam het er niet van, dus dit jaar moet ik er toch aan geloven. Op de camping aangekomen, wilde de kinderen toch wel heel graag naar het strand. Ze hadden vandaag al zoveel water gezien, het was 30 graden, dus even plonsen zou wel fijn zijn. Even gevraagd op de camping hoe we hier het beste konden komen. Met de camper was geen doen, want die zou je niet kunnen parkeren. Te voet was wel heel ver, zo''n 40 minuten lopen. Maar ja, daar draaien wij onze handen niet voor om. Dus zwemkleding aan, handdoeken mee en gaan. Het was 1 rechte weg waar je echt bijna niemand tegen kwam en ineens stond je dan op het strand. Een groot zandstrand waar hele mooie huizen langs stonden. Kleding uit en de zee inrennen. Maar tot onze verbazing was het water hartstikke warm. Zelfs eigenlijk te warm, hier koelde je niet van af. We zaten ook wel in een baai, maar zo'n warme zee hebben we nog nooit gehad. Voor sommige onder ons die niet van kou houden fijn, maar ja, echt afkoelen deed je niet. Nadat de zon bijna onder was, weer naar de camping gewandeld. Lekker buiten onder de bomen gegeten en nu dadelijk maar vroeg naar bed. We moeten al om 7.30 uur bij de boot zijn en het is zo'n 3 kwartier rijden vanaf onze camping. Dus dat wordt weer vroeg opstaan. Tot morgen ! Hopelijk is de zee een beetje rustig en wordt ik niet al te misselijk. En nog belangrijker, hopelijk zien we wat walvissen, want ja, er wordt niets gegarandeerd !!