Dag 12 Finger Lakes - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu Dag 12 Finger Lakes - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

Dag 12 Finger Lakes

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

26 Juli 2017 | Verenigde Staten, New York

Hé, we zien blauwe lucht als we wakker worden !! Dat is nog eens fijn. Aangezien we geen brood meer hadden en we best wel ver van de bewoonde wereld afzaten, maar even wat fruit erin en een cracker met een gekookt eitje. Daar moeten we het even mee doen. Tja, kamperen is afzien…
Vandaag gaan we richting Finger Lakes. We hopen daar een beetje op tijd aan te komen, zodat we ook nog wat kunnen gaan doen, dus we besluiten over de tolweg te rijden. Het leuke hier is, dat bij elk tolpoortje er gewoon een persoon zit die eigenhandig je een kaartje geeft. Ook het betalen gaat niet automatisch en overal zitten mensen. Dat doen ze in Frankrijk en Italië wel anders. Wel goed voor de werkverschaffing natuurlijk. Ook bij het boodschappen doen zit er iemand achter de kassa en iemand pakt de boodschappen voor je in. Meestal maar 2 of 3 producten in een tasje, want ja, anders vertil je je misschien nog. Het is ons ook opgevallen dat er in Amerika veel bekende plaatsnamen zijn. Zo hebben we Amsterdam, Rotterdam, Manchester, Jerusalem en Rome al gezien.
Onderweg vermaken we ons prima. We rijden weer door een groene, glooiende omgeving en zetten de radio soms hard aan. Lekkere oude muziek, zoals Fleetwood Mac, The Bee Gees en Queen. Volgens sommige bij ons in de camper echt “oude lullen muziek” (sorry voor het woordgebruik), maar wij vinden het heerlijk. Rond 14.00 uur kwamen we op de camping aan. Even wat versnapering erin en dan gaan we naar Watkins Glenn. Hier beginnen we aan een wandeltocht van zo’n 4 kilometer. Deze wandeltocht gaat over gladde rotsen en trappen (zo’n 850 trede) en een paar keer loop je zelfs achter een waterval door. Geweldig om te zien en te doen. We worden wel nat, maar deze keer gelukkig niet van de regen. Daarna gaan we via de Indian Trail terug. Deze is volgens de kinderen een beetje saai, want je hoeft nauwelijks te klimmen en te klauteren, dus die Indianen hielden volgens ons Eva niet zo van spanning. Lekker afgekoeld en weer wat watervallen gezien te hebben, gaan we terug naar de camping. Eva en Tom willen nog graag even zwemmen, terwijl Hans en Loes samen eten gaan koken. Moeders mag mee naar het zwembad, omdat kinderen onder 16 jaar hier niet alleen mogen zwemmen. Is ook wel erg gevaarlijk natuurlijk en wij willen geen onverantwoordelijke ouders zijn pfffff. Terug van het zwemmen, staat er een heerlijke pan nasi op tafel. Na het eten even douchen en dan heerlijk genieten van de Wifi !! Want eindelijk hebben we een beetje fatsoenlijke Wifi volgens de kids. De afgelopen dagen was het vaak maar 10 minuten en dan werd je eraf gegooid. Maar nu hoor ik ze al een heel uur niet meer, dus ga er vanuit dat het hier super werkt. Morgen gaan we naar de Niagara Falls en overnachten we in Canada. Ben benieuwd of we bij de grens lang moeten wachten, maar dat zien we morgen wel weer.