Dag 21 Orlando - Magic Kingdom - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu Dag 21 Orlando - Magic Kingdom - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

Dag 21 Orlando - Magic Kingdom

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

04 Augustus 2017 | Verenigde Staten, New York

Vrijdagochtend, Eva-dag. Om ook een beetje rekening te houden met onze jongste, mocht die een pretpark uitzoeken in Orlando. Alles gaat hier natuurlijk de hele dag in het Engels en aangezien ons Eva dat nog niet zo goed kent, is een pretpark ook een keer leuk. Hier hoef je nergens naar te luisteren of te lezen maar kun je gewoon doen. Het werd Magic Kingdom. De pubers hadden liever naar Universal Studio’s gegaan, maar zij hadden het vandaag niet voor het zeggen. Het vroege opstaan was daarom voor ons Eva vandaag ook totaal geen probleem. Vlug een ontbijtje erin bij het hotel en gaan. We zaten maar een 6 kilometer van Disney World af, dus waren we er lekker op tijd. Nou ja op tijd ……Mochten de opa’s er ooit over nadenken om met hun scootmobiel naar Disney World te gaan, kun je gerust een extra accu meenemen. Geparkeerd hadden we zo, maar dan. Je kon met een treintje naar de bussen gebracht worden, maar wij besloten om dit te gaan lopen. Er stonden namelijk al hele wachtrijen, want zoals ik al zei, er loopt geen 1 Amerikaan. Bij de bussen aangekomen, sluit je weer in de rij aan om te wachten op de bus die je naar de ingang brengt. Je kan er ook voor kiezen om dit met de boot of monorail te doen. Keuze genoeg dus en de afstand is groot. Eindelijk bij de ingang aangekomen, worden alle tassen onderzocht, moet je zelf door een bodyscan en moet je een vingerafdruk achter laten. Al met al waren we hier bijna 3 kwartier mee kwijt, maar het feest kon nu beginnen. Gisterenavond hadden de kinderen al 3 attracties uitgezocht waar we de fastpass voor gingen gebruiken. Je krijgt dan per attractie een tijd, zodat je dan niet in de wachtrij hoeft, maar meteen door kunt lopen. Helaas kun je dit al 2 maanden van te voren doen en waren we hier dus een beetje laat mee. Voor 2 attracties was er pas s-avonds plaats en de andere kon in de ochtend. Nadat we een aantal attracties gehad hadden ( de wachttijden vielen nu nog mee) gingen we naar de 7-dwergen achtbaan. Er stond een wachttijd voor van 50 minuten, maar dat was bijna bij alle attracties zo. Na 1.5 uur in de rij te hebben gestaan en we er bijna waren, kreeg deze attractie technische problemen en er werd verteld dat het feest helaas niet door kon gaan. Iedereen flink balen, want ja, dan heb je dus voor niets zo lang in de rij gestaan. Maar lang over nadenken heeft geen zin, dus door. Na heel veel attracties, veel zweten (zo’n 36 graden) zag je dat de mensen al plaatsnamen voor de eindknaller. We weten nog van vorig jaar dat je inderdaad maar op tijd een plekje moet zoeken, want dit is echt een waar spektakel. Vorig jaar dachten we daar namelijk makkelijker over, je gaat toch niet al ruim een 1 uur van te voren op de stoep zitten. Wij nuchtere Nederlanders dachten dit 10 minuten van te voren ook nog wel te kunnen, maar dan kom je bedrogen uit. Dus ook wij al om 20.00 uur een plekje opgezocht recht voor het kasteel. En ja, het is zeker de moeite waard. Door de projecties op het kasteel, veranderd deze continue van kleur en komen er allerlei sprookjes voorbij. Ondertussen is er ook een lichtshow en wordt er heel veel vuurwerk afgestoken. Het is echt een geweldige afsluiter van deze dag. Ons Eva is helemaal happy en de rest heeft ook genoten (geven ze natuurlijk niet meteen toe, maar je hebt ze de hele dag niet gehoord. Pas om 0.15 uur checken we weer in bij ons hotel, want ja ook de terugreis naar je auto is een hele beleving. Even allemaal onder de douche en dan lekker ons bedje in.