Dag 24 Islamorada - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu Dag 24 Islamorada - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

Dag 24 Islamorada

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

07 Augustus 2017 | Verenigde Staten, New York

Gisteren hadden we besloten om vandaag een bootje te huren. We hadden gisteren al gebeld, maar de beste man had ons verteld dat hij “plenty of boats” had, dus dat zou geen probleem zijn. Echter toen Hans vanochtend belde, zei dezelfde man dat het vandaag wel erg hard waaide en we niet naar het rif konden om te snorkelen. Aangezien we dit eigenlijk heel graag wilde en ik het ook niet zo zag zitten om met harde wind en kapitein Hans die nog nooit gevaren had, de zee op te gaan, besloten we dit een dagje uit te stellen. Dan over op plan 2, de Everglades. Zo gezegd, zo gedaan. Voor de zekerheid ook maar een lange broek en iets met lange mouwen ingepakt, want de meningen over de hoeveelheid muggen daar was nog al verschillend. Aangekomen bij de Everglades gaan we eerst naar een Alligatorshow. Kunnen we vast warm draaien. Aan het einde van deze show mocht iedereen met de kleine alligator op de foto (zijn bek was geluk dicht geplakt haha). Daarna met z’n vijfjes en een gids op naar de Air-boat. We kregen oordoppen mee voor de herrie en we mochten geen lichaamsdelen buiten de boot houden. De kans dat je dan zonder terug kwam, was erg groot. Langzaam begon hij weg te varen, maar zodra hij in het open moeras was, vloog hij over het water en gras. Echt heel gaaf om te doen, de ene keer vlieg je gewoon over water, maar dan ineens duikt hij het gras en riet in. Maar ook daar voel je niets van. We hadden geluk, we hebben een aantal alligators gezien en ook een nest vol alligator-eieren. Ook een heel groot schildpad en heel veel grote mooie vogels. Het was een super leuke ervaring ! Terug aan wal even wat gegeten en toen weer op weg naar huis. Eenmaal thuis gekomen zijn we nog even gaan zwemmen. Ineens zie ik in mijn ooghoek iets bewegen…..zit er een grote leguaan aan de kant van het zwembad! Tja, die beesten doen niets, maar uh, heb ze toch liever op een wat grotere afstand. Gelukkig trok hij zich niets van ons aan en konden we gewoon blijven zwemmen (terwijl we stiekem elke keer keken of hij er nog zat..) Na de pannenkoeken van Hans (die zijn tenminste gewoon lekker dun gebakken en niet van die dikke Amerikaanse plakken) nog even naar de kade om de vissen te voeren. Aangezien het brood hier heel lekker is (not) blijft er elke dag wel wat over om de vissen te voeren. Er zitten er hier heel veel en in alle kleuren en maten. Morgen om 8.00 uur moeten we bij het bootverhuurbedrijf zijn. Dan volgt er eerst een minicursus over hoe te varen, aan te leggen, knopen maken en waar naar toe te gaan. Dat we totaal geen ervaring hebben, maakt helemaal niets uit zei de beste man. Ik hoop het maar ! Als het goed is kunnen we dan langs allerlei strandjes varen en snorkelen. De kinderen vinden het helemaal geweldig en hebben hun snorkels al klaar liggen. En dat ze dan weer om 7.00 uur moeten opstaan, vinden ze voor dit totaal niet erg. Dus ben benieuwd (en nu maar hopen dat het morgen niet zo hard waait……)

• 08 Augustus 2017 - 19:13

Opa Van Bers:

Geniet nog een paar dagen, het is zo voorbij en dan begint het gewone leventje weer.
    groetjes opa.