Dag 14 Banff - Jasper - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu Dag 14 Banff - Jasper - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

Dag 14 Banff - Jasper

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

26 Juli 2018 | Verenigde Staten, New York

Vandaag de route van Banff naar Jasper gereden over de Icefield Parkway. We zijn (helaas) weer vroeg vertrokken om te voorkomen dat we in het massa toerisme terecht kwamen. Maar gelukkig zijn er niet zoveel gekken, dus is het nog lekker rustig. Tijdens deze route, die 230 kilometer lang is, zijn we verschillende keren gestopt om naar mooie uitzichten of watervallen te lopen. We hebben onder andere Peyto Lake gezien. Een heel groot meer dat tot half juni nog helemaal bevroren was. Bij Colombia Icefields zijn we doorgereden. Hier zijn een aantal grote gletsjers, maar morgen komen we hier terug om met een snowcoach over zo’n gletsjer te gaan. Ook zijn we bij Sunwapta Falls en Athabasca Falls gestopt. 2 watervallen die met groot geweld naar beneden storten. Onderweg nog een lekkere lunch gehad. We hebben nu in Canada voor de 2e keer soep besteld, maar die is echt lekker hier. Veel groente en veel smaak. Toen kwam Hans met het briljante idee om vannacht een nachtje in een hotel te slapen. Even heel uitgebreid douchen of badderen en lekker uitslapen. Niet dat we het in de camper niet goed hebben, maar toch klonk dat bij iedereen als muziek in de oren. Dus in het dorpje Jasper hotel geboekt, gelukkig was er nog plek. Vanavond nog een route gereden naar Maligne Lake. Hier hadden we zeer veel kans om wild te spotten. Tja, Hans is nog steeds niet echt over zijn berentrauma heen. Hij heeft er nu wel gezien, maar ja, geen foto’s… We hebben heel veel wild gezien, konijnen, herten, geiten, eekhoorns, maar ja, je raadt het al, geen beer op de weg….. Nu lekker in het hotel relaxen. Morgen weer een nieuw avontuur, op weg naar de gletsjers.

• 27 Juli 2018 - 12:50

Opa Van Bers:

Ik lees dat jullie het heerlijk naar de zin hebben, der gaat wel eens wat fout maar dat mag de pret niet drukken, ik zal vandaag bij jullie huis gaan kijken of er iets kapot is. het heeft hier gisteravond nogal flink ge-onweert het was een heel malse bui de Hoogstraat stond in korte tijd blank, dat heb ik nog nooit meegemaakt. bij mij niks kapot alleen heeft de tv en wifi het een paar uur niet gedaan, een storing door het onweer. Het is vandaag(vrijdag)nog 37 graden maar morgen wordt het minder 28 graden. nog veel plezier en groetjes van opa.

• 30 Juli 2018 - 10:22

Marie-José Van Den Heuvel:

Ik hoor dat het allemaal goed verloopt. Is het echt zo druk. Wij hadden daar helemaal geen last van. Beren komen er nog genoeg. Wij stopte op een gegeven moment niet eens meer. Geniet er nog maar van.