Dag 16 Jasper - Wells Gray National Park - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu Dag 16 Jasper - Wells Gray National Park - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

Dag 16 Jasper - Wells Gray National Park

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

28 Juli 2018 | Verenigde Staten, New York

Vandaag gingen we op weg naar Wells Gray National Park. En het voordeel is dat de klok 1 uur verzet werd. Dus ook al was het niet echt vroeg voordat we vertrokken, doordat de klok 1 uur terug ging, was het toch nog vroeg. Op dit moment hebben we dus 9 uur tijdsverschil met Nederland. We verlaten vandaag de staat Alberta en zijn nu in British Colombia. Bij Blue River zijn we gestopt om een boottocht te maken naar jawel, beren. Voordat we op de boot zaten, zagen we al een beer zwemmen. Dus eigenlijk konden we nu omkeren….. In eerste instantie was de bootreis een beetje saai. De boot ging langzaam en je mocht niet praten (zou de beren afschrikken) Eenmaal aangekomen bij een steiger, mochten we uitstappen om naar een waterval te gaan kijken. Was dit het nou ??? Maar terug van de waterval gingen we in Jetboat, de snellere versie zullen we maar zeggen. Nu ben ik persoonlijk niet zo van de boten, maar dit ging echt hard over de rivieren heen. En jawel hoor, onze ranger Deejay zag een grote mamabeer met 2 kleintjes aan de rand van de rivier. Hij vertelde dat het wel gebeurden bij de beren, dat ze zwanger waren tijdens hun winterslaap. De bevalling vond dan ook plaats tijdens de winterslaap. Dus met andere woorden, mamabeer werd wakker na een diepe winterslaap en dan lagen er ineens al 3 berenkindjes om haar heen. Dat is nog eens bevallen ! Om jaloers op te zijn haha. Uiteindelijk werd het nog een hele leuke toer met een hele leuke ranger die mooi kon vertellen. Na deze tocht gingen we verder naar onze camping Dutch Lake. En zoals de naam al deed vermoeden, ook hier waren veel Nederlanders. Tijdens onze was-sessie hebben we dan ook hele gesprekken gevoerd en ervaringen uitgedeeld. Erg leuk en gezellig. Dat wassen toch zo leuk kan zijn ! Deze camping ligt aan een groot meer en aangezien de temperatuur was opgelopen tot 35 graden werd daar lekker gebruik van gemaakt. Het was deze vakantie nog niet vaak voorgekomen dat we tot laat buiten konden zitten, maar vandaag was zo’n avond. Tot de muggen ons kwamen lastig vallen, toen hebben we maar heerlijk ons mandje weer opgezocht.