Dag 10 Green Mountains - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu Dag 10 Green Mountains - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

Dag 10 Green Mountains

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

24 Juli 2017 | Verenigde Staten, New York

Wakker worden met regen op je dak heeft ook wel iets knus. Maar dat betekend dus wel dat we binnen ons ontbijtje moeten eten. Om 9.00 uur gaan we op pad richting de Green Mountains. We hebben ondertussen alweer 5 staten gehad, New York, New Jersey, Connecticut, Massachussetts en nu zijn we in de staat Vermont. Een erg groene omgeving (tja het regent hier niet voor niets natuurlijk). Allereerst gaan we op weg naar de fabriek van Ben & Jerry’s. Hier aangekomen hebben meer mensen dit bedacht met dit slechte weer. Het is er erg druk en we kunnen pas om 13.20 uur met de tour mee. Geen probleem, dat is het voordeel van een camper. We lopen terug naar de camper en gaan even lunchen, want het is tenslotte al weer 12.00 uur. Voor $ 4.00 per persoon (en Eva is gratis) krijg je eerst een film te zien hoe Ben & Jerry’s is ontstaan en daarna ga je de fabriek in. Helaas mag je geen foto’s maken, want ze zijn bang voor spionnen van Hagen-Dasz. We eindigen met een proefrondje. Iedereen krijgt gratis Strawberry-cheesecake. Dit is volgens onze kinderen echt de monchou taart van Oma Betsie, alleen dan bevroren. Echt super lekker ! Dus oma Betsie, die gaan we in Nederland ook een keer eten. En natuurlijk hebben we nog wat meegenomen voor in de vriezer, altijd lekker als het buiten 15 graden is…Na dit bezoek rijden we verder over route 100. Dit is een hele mooie route dwars door de bergen. Je komt langs hele leuke dorpjes met witte kerken en ja, ook hier hangt bijna aan elk huis een ster met de kerstlampjes er nog in. Dat valt onze kerstliefhebbers (noem geen namen) natuurlijk meteen op. Ook waren we van plan langs deze route een trail te lopen, maar aangezien het nog steeds met bakken uit de hemel komt, zien we daar toch maar van af. In de winter wordt hier ook volop geskied, je ziet veel pistes en bij elk huis staat wel een sneeuw-schuifer. Vandaar natuurlijk ook overal die snel stromende riviertjes met ijskoud water. Op de camping aangekomen, krijgen we een heel mooi plekje onder de bomen toegewezen. Wij zijn in ons straatje de enige, dus weer ruimte genoeg. Ondertussen is het even droog, dus we besluiten een rondje camping te doen. Het is een hele mooie camping aan Lake Dunmore met een zandstrand en voor Amerikaanse begrippen een groot zwembad. De kinderen balen dat het veel te koud is om te zwemmen in het meer, want het zag er echt mooi uit. Dan maar een filmpje gaan kijken in de camper en mama lekker verder in haar boek lezen. Het is ondertussen 18.45 uur en het waait enorm hard buiten. We hadden aan het begin van de camping een restaurant gezien, dus we besluiten maar om te gaan uiteten. Na een heerlijke maaltijd, terug naar de camper en dadelijk lekker ons bedje in. Volgens de mensen hier gaat het dadelijk nog harder waaien, dus dat wordt leuk.

• 25 Juli 2017 - 22:13

Marie-José Van Den Heuvel:

Dat klinkt als een vakantie van de familie van den heuvel. Geniet er nog maar van.
    Groetjes Marie-Jose