Dag 18 Washington - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu Dag 18 Washington - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

Dag 18 Washington

Door: Hans van Bers

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

01 Augustus 2017 | Verenigde Staten, New York

Vandaag een hele dag in DC, ehh dat is de hoofdstad van Amerika voor alle mensen die geen aardrijkskunde in hun pakket hadden. We zouden de stad gaan verkennen in de hop on hop off bus zodat we alles in 1 dag konden zien. Dit bleek een goede zet te zijn, want zo konden we op deze zeer warme dag, 33 graden, mooi in de zon zitten op het bovendek van de bus met factor 30 op de armpjes en in de nek. De eerste stop was de nationale dierentuin van Washington die en nu opletten GRATIS is. Dus voor ons Eva Vonk moesten we gaan kijken, want ze hadden ook 3 panda’s en die hadden we nog nooit gezien en ja het is dan toch ook gratis dus dat helpt wel in de keuze om uit te stappen. Na wat dieren gezien te hebben gingen we weer verder in de bus. De volgende stop het Lincoln Memorial. Die heeft het maar mooi voor elkaar. Een beetje wat regels op papier zetten en je laten vermoorden en dan krijg je hier een mega monument. Hij was de twitter koning van de jaren 1860 dus er is nog hoop voor the Donald en nog genoeg ruimte op dat grasveld midden in de stad. Na de stop bij onze Abe gingen we op een andere bus naar het Pentagon en de Pentagon Mall een mega winkel centrum bij het Pentagon. Dit omdat als we het Pentagon binnen hadden gewild we dit 3 maanden geleden hadden moeten regelen en we dat vergeten waren. Wel een spectaculair gebouw en mega groot, maar niet erg hoog, beetje rare gedachten maar we vonden het allemaal knap dat je daar een vliegtuig in kan laten vliegen. Maar het blijft een triest verhaal. Dus weer op de bus en verder naar de militaire begraafplaats Arlington waar alle gevallen mensen in Active services worden begraven. Omdat de Amerikanen zowat in alle oorlogen mee doen zijn het er nog al een hoop. En weer verder met de bus op weg naar het Capitool waar de bus voor het laatst zou gaan stoppen en we dus niet meer terug konden komen naar het hotel. Onze Helga van der Leur ( Loes) zag wat donkere wolken aan komen en deed een voorspelling die menige meteoroloog versteld zou doen staan. Ehhh pap het gaat zo regenen en dit terwijl het 33 graden was. Maar ja toch maar de wandelpas iets verhoogt om aan de goede kant van de weg te komen. Even de handen in de lucht en hopla er stopt een taxi. Nog geen 10 seconden in de taxi en het weer gaat los. Volle bak regen en het verkeer meteen vast en de straten blank. Goed gedaan Helga we zijn niet nat geworden. Terug in het hotel nog even bij de pool gekeken en op het dakterras voordat we zijn gaan eten bij weer een culinaire locatie de Mc Donalds op de hoek van de straat dit ivm de regen. Nu de koffers weer schikken om morgen bij de binnenlandse vlucht geen gezeik te krijgen bij de douane. Want morgen gaan we naar Orlando waar volgens de Weather channel het orkaan seizoen is losgebarsten met orkaan Emily die op dit moment over de staat Florida raast waardoor de lancering die we op 3 augustus hadden gepland is verzet. Dus helaas geen lancering voor ons, maar ja, komen we wel een keer voor terug. Net al ik dit zit te typen komt er op onze telefoon een Flash flood warning binnen dus het gaat lekker maar ja laarzen aan en morgen maar een grotere auto regelen zodat we lekker door de plassen kunnen rijden. We houden jullie allemaal op de hoogte en als iemand nog een mooie naam weet voor een orkaan dan is de begin letter een F. Ik zie de creatieve namen wel verschijnen. Groetjes Hans

• 02 Augustus 2017 - 21:39

Heidi:

Kun je hier iets mee:
    Fuck
    Foei wà waijt hut
    Floes (=Loes)

Wel jammer dat de lancering nu niet door gaat