Dag 12 Calgary - Banff - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu Dag 12 Calgary - Banff - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

Dag 12 Calgary - Banff

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

24 Juli 2018 | Verenigde Staten, New York

Vandaag begon al goed. Meestal ben ik de natuurlijke wekker en maak iedereen op tijd wakker. Maar doordat ik met niet zo lekker voelde werd ook ik pas om 8.30 uur wakker. Het had de hele nacht veel geregend en ook nu keek het nog erg donker buiten en was het koud. Dus de verwarming even aan, wat eten en op weg naar Banff. Tijdens een mooie route langs Lake Minnewanka merkte Hans op dat we een lek hadden. De buis van de riolering zat los, niet echt prettig. Dus in plaats van een trail te gaan lopen bij Lake Johnson, eerst maar op zoek naar een loodgieter. Helaas bleek de loodgieter niet thuis en het bedrijf waar we later kwamen, ging toch echt pauze houden. Na een telefoontje met de campermaatschappij zou Hans het zelf proberen te maken. Dan maar eerst door naar de camping rijden, dan kon hij het daar gaan maken. En jawel hoor, ik zal jullie de details besparen van dit leuke karwei, maar uiteindelijk was het opgelost. Enne, zonder duct-tape ! Op de camping werd ons verteld dat we heel goed op ons eten moesten letten en zeker niets buiten moesten laten staan, omdat er rondom deze camping een moederbeer met 2 kleintjes rond liep. Jaaaaa, zei Hans, beginnen ze hier nu ook al. Vlak bij onze camper was een bruggetje over een rivier. We gingen kijken of we vanaf hier een trail konden lopen naar Moraine Lake, maar er was een gedeelte afgesloten, dus gingen we maar terug naar onze camper. Tot een 15 minuten later 2 rangers kwamen met een geweer. Hans er vlug achter aan, gevolgd door ons en ……Eva, die was eerst de berenspray gaan pakken in de camper. Wat bleek, moederbeer + haar 2 kleintjes zaten nog geen 100 meter van onze camper af. Een kleine grizzly beer was in de boom geklommen. Hans was zo onder de indruk, dat zijn filmpje mislukt is en hij geen foto’s heeft. Ja, hij heeft heel veel bomen op zijn filmpje staan, maar hij mist de beren. Gelukkig zijn er gezinsleden die wat rustiger bleven en het wel vastgelegd hebben. Toch wel een hele rare gedachten dat we een kwartier eerder daar nog liepen en dat ze zo dicht bij onze camper waren. Maar deze kan afgevinkt worden, In Canada hebben ze beren !! Na het eten nog even naar het stadje gereden en alvast een tour geboekt naar een gletsjer. Nu terug op de camping nog even naar onze “berenplek” om te kijken of er nog iets te zien was, maar helaas. Gelukkig zitten we hier 2 dagen, dus wie weet gaat het Hans toch nog lukken om zelf een foto te maken. Welterusten !