Dag 13 Niagara Falls - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu Dag 13 Niagara Falls - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

Dag 13 Niagara Falls

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

27 Juli 2017 | Verenigde Staten, New York

Vanochtend mochten de kids lekker een keer uitslapen tot maar liefst half 9….Om half 10 gingen we op weg naar de Niagara Falls. We hadden een camping geboekt aan de Canadese kant, omdat daar de watervallen mooier moeten zijn en volgens de kinderen ook omdat ze dan weer een stempel in hun paspoort kregen. We waren gewaarschuwd dat het bij de grens wel eens lang zou kunnen duren, maar gelukkig was dit niet het geval. We waren de enige camper, even naar binnen onze paspoorten laten zien, een stempel erin (yeah) en we konden verder. Terwijl we over de Rainbowbridge reden, zagen we de watervallen al. Daar konden de watervallen van afgelopen dagen niet tegenop. Eerst maar even naar de camping. Gelukkig konden we ook Canadese adressen in onze Tomtom invoeren. Onze camping ligt vlak bij de watervallen en je kan elk half uur gratis op een bus stappen. Dus na wat gegeten te hebben, op naar het Welkom Centre. Terwijl we in de bus zaten, zagen we maar liefst 5 IHOP restaurants. Onze Eva heeft het hier al de hele vakantie over, dat we daar een keer moeten gaan eten. Maar in Amerika hebben we er nog niet zoveel gezien, dus is het er nog niet van gekomen. Bij het Welkom Centre even onze tickets opgehaald en we konden naar de boot. Met de Hornblower naar de Niagara Falls varen. Voordat we de boot opgingen, kregen we allemaal een leuke rode poncho. Ziet er duf uit volgens onze pubers, maar gezien het vele water zal het wel nodig zijn. Eenmaal op de boot gingen we richting de Falls varen. En ja hoor, we werden niet een beetje nat, maar ontzettend nat. Het komt met zoveel geweld naar beneden, 2 miljoen liter water per seconde. Het was de bedoeling om hier foto’s van te maken, maar je vaart in zo’n natte mist, dat je alleen het gedonder van het water hoort en niets ziet. Geweldig om mee te maken ! Nadat we terug aan wal waren, nog even wat foto’s gemaakt vanaf de kant. Dat gaat beter haha. Nog even wat rondwandelen en dan met de bus naar de Sport-Outletstore. De heenweg hadden we deze gespot en de meiden wilden graag even een kijkje gaan nemen. Wat sportkleren rijker, maar even terug na de camping om te eten. Terwijl we aan het eten koken zijn, komt er een vriendelijke Canadese man ons vertellen dat we een kapotte band hebben. Dat is pech, dat krijg je natuurlijk van al die goede “Belgische” wegen hier. Meteen maar even het verhuurbedrijf van de camper bellen. Onze Canadese buurman had ook al een telefoonnummer gegeven van een bedrijf die morgen eventueel onze band op de camping wel zou kunnen komen maken. Maar volgens het contract van het verhuurbedrijf mogen we dat helaas niet en moeten we wachten tot ze terugbellen. Tja, als je dan toch pech hebt, dan maar op deze camping. Buiten de camping zitten allerlei winkeltjes en restaurantjes en we kunnen met de bus naar het centrum. Morgen hebben we nog een 3-tal dingen gepland, dus hopelijk gaan deze wel door. Ook wilde we vanavond laat eigenlijk terug naar de Falls, aangezien ze dan verlicht zijn. Maar op dit moment regent het heel hard en wachten we maar eerst even het telefoontje af. Ik voel een spelletjesavond op komen en daar is ook niets mis mee.