SAN FRANCISCO - MOSS LANDING - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu SAN FRANCISCO - MOSS LANDING - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

SAN FRANCISCO - MOSS LANDING

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

16 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

De auto moest om 8.00 uur weer ingeleverd worden, dus nadat we dat gedaan hadden, zijn we weer op weg gegaan. Even bij de Starbucks gestopt voor een broodje (in San Francisco waren er alleen al 86 vestigingen van Starbucks). Nog maar net onderweg wordt Loes ziek. Ze moet alles overgeven, dus we besluiten maar even te stoppen. Even een frisse neus halen en weer verder. Net buiten San Francisco zijn we over de kustweg gaan rijden. Je komt dat steeds langs kleine baaien tussen hoge rotsen. Erg leuk om te zien, maar blijkbaar niet om te zwemmen. Dat wordt hier afgeraden, omdat de stroming te sterk is en het water te koud. Wel zien we veel surfers in het water die de juiste golf steeds opzoeken. Erg leuk om te zien. Nadat we bij zo’n leuke baai gestopt waren voor de lunch, zijn we naar het Ano Nuevo State Park gereden. Hier hebben we een trail gelopen naar de zeeolifanten. De ranger vertelde ons hoe we moesten lopen. Hij zei erbij dat als we op een gegeven moment dachten, dat we er nooit kwamen en we verdwaald waren, dan waren we er bijna. Er lagen er nu zo’n stuk of 30, een paar maanden geleden waren het er blijkbaar nog 4000. Van die hele grote, lompe beesten die eigenlijk niets doen, alleen maar af en toe een halve meter vooruit en dan weer uitrusten. Volgens onze kinderen stonk het daar ook heel erg. (kon ze niet helemaal ongelijk geven). Daarna zijn we naar de camping gereden. Daar aangekomen horen we heel veel herrie. Wat blijkt, we zitten bij de haven en er liggen heel veel zeehonden en otters op de kade. We zijn meteen gaan kijken en kregen van een otter een echte “Joop van de Ende show”. Deze otter dook elke keer naar beneden en kwam dan met een schelpdier weer naar boven. Vervolgens ging hij lekker drijven op zijn rug, terwijl hij deze schelp open maakte en oppeuzelden. Dit elke keer recht voor onze neus, wel een 10 keer. Aangezien het al laat was en ook erg koud (zo’n 13 graden), zijn we lekker gaan douchen en binnen in onze camper gaan eten. Nadat we een filmpje op de laptop hebben gekeken (Ice Age, koel je lekker vanaf) zijn we naar ons bedje gegaan. Morgen wordt een spannende dag. We willen eigenlijk de kustroute rijden langs de Highway 1, maar aangezien er al vanaf 22 juli flinke bosbranden zijn, wordt de weg regelmatig afgesloten. Ook zijn alle natuurparken daar gesloten, dus kunnen we ook nergens iets bezichtigen. Balen, maar het is niet anders. Mocht morgen de weg nu afgesloten zijn, dan gaan we hier in de haven met een boot mee om walvissen en dolfijnen te spotten. Ook leuk, maar waarschijnlijk ook erg koud. We wachten dus even af……