LOS ANGELES - CARLSBAD dag 1 en 2 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu LOS ANGELES - CARLSBAD dag 1 en 2 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

LOS ANGELES - CARLSBAD dag 1 en 2

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

22 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Na wat boodschapjes te hebben gedaan, zijn we op weg gegaan naar onze laatste bestemming; Carlsbad. Hier verblijven we 3 nachten in een appartement, voordat we naar huis gaan. We waren er al om half 1, maar konden pas om 16.00 op de kamer. Maar we mochten wel alvast gebruik maken van het zwembad. Alle zwembadspullen en strandspullen mochten we bij de receptie lenen, dus super goed geregeld. Tja, dan maar even afzien aan het zwembad. Wel weer Amerikaans, er was een zwembad voor 18+ en aangezien onze kinderen nog niet zo oud zijn, moesten wij naar het familiezwembad. En weer wordt je erop gewezen dat kinderen onder de 14 jaar echt niet zonder begeleiding mogen zwemmen. Duh...Na dat we de sleutel hadden gekregen, konden we naar onze kamer. Een super groot appartement met uitzicht op zee. Hier houden we het wel 3 dagen uit. Nadat we eten hadden gekookt (want die fastfood komt op een gegeven moment ook je neus uit), nog even de stad ingegaan. Blijkt hier een hele grote outletstore te zijn. Helaas zijn we er om 18.45 uur en sluit deze op 19.00. Wij meiden de mannen overgehaald dat we hier zeker nog even naar toe moeten voordat we weer terug naar Nederland gaan. Nadat we heerlijk geslapen hadden, weer vroeg opgestaan, want vandaag gaan we naar Seaworld. Het was een beetje onduidelijk hoe laat deze nu open ging, maar beter te vroeg dan te laat. We hadden geluk. Het was helemaal niet druk en we konden zo het park inlopen, dachten we. Kregen we via de speaker te horen, dat wanneer het Amerikaanse volkslied was afgelopen, het park open zou gaan. Je ziet dan ook alle Amerikanen hun petjes en hoedjes afzetten en meezingen. Wij stonden ons verstand te verkijken. Volgende keer in de Efteling ook maar even vragen of ze het Wilhelmus willen draaien. Even gekeken en uitgestippeld wat we vandaag zeker wilden zien. . We wilden zeker naar de Orka show. Het gerucht ging namelijk dat deze ging stoppen, maar we kregen vandaag te horen, dat deze show wel stopt, maar in een andere vorm in 2017 weer door gaat. En ook hier moet gezegd worden, de Amerikanen weten hoe ze de mensen moeten vermaken. Alle shows zijn geweldig. We zaten tot 2 keer toe in de " soak zone". En dat hebben we geweten. Zowel de dolfijnen als de orka's hebben ons flink nat gespetterd. Ook hier weer opvallend, ze vragen aan het begin van de show aan alle dienders van Amerika (militairen en zo) te gaan staan. Zij worden dan bedankt voor hun hulp en krijgen een groot applaus van het publiek.... Nadat we wat gegeten hadden en we weer droog waren, weer verder het park in. Aangezien het nogal warm was, tussendoor maar even in de wildwaterbaan. Je wordt gewaarschuwd dat je nat kan worden, maar ja, die Amerikanen waarschuwen je zoveel, dat wij dachten dat dit wel mee zou vallen. Niet dus.... We gingen recht onder een waterval door, waarvan onze Tom nog zei: die zal we stoppen zodra we er onder zijn. Mooi niet dus. Allemaal tot op onze onderbroek nat. Maar dat kon de pret niet drukken, Was pas de derde keer vandaag. De laatste show hebben we toch maar besloten om niet in de "natte zone" te gaan zitten en veilig vanaf een afstandje te bekijken. Nu net terug in het appartement en gaan we de laatste dag in. Deze zal bestaan uit shoppen (jaja, we hebben de mannen zover gekregen) en daarna nog even naar het strand. Dan inpakken, want woensdagochtend moeten we al vroeg vertrekken naar het vliegveld. Dit was dan ook ons laatste verslag van een geweldige, onvergetelijke reis. We hebben zoveel gezien, dat we zelf nog even terug moeten kijken wat we ook al weer allemaal gezien hebben. Maar we hebben er elke minuut van genoten en het was een ervaring om nooit meer te vergeten. Die Amerikanen hebben veel rare dingen, maar het zijn bovenal super vriendelijke mensen in een geweldig mooi land. Iedereen die ons gevolgd heeft, bedankt daarvoor. Wij gaan strakjes alles nog eens teruglezen, om de vele indrukken die we op hebben gedaan nog eens te beleven. Het was in 1 woord FANTASTISCH!!

• 23 Augustus 2016 - 13:08

Familie Krijnen:

Ik zit hier gewoon mijn tranen in te houden als ik het laatste stuk van je verslag lees Yvon! (Zal wel de periode in de maand zijn of zo, maar het is echt zo!) Zo fijn dat jullie zo genoten hebben! Ook weer fijn dat jullie van de week weer terug zijn. Dan heb ik weer wat meer tijd over om iets anders te doen dan jullie verhalen te lezen;-)
    Goede reis terug!

• 26 Augustus 2016 - 15:50

Hejo:

Zo, jammer dat ik dit nu allemaal moet missen.
    Yvonne , Hans en kids jullie hebben de reis van je leven gehad.
    Een super ervaring en heeeel veeeel gezien en meegemaakt.
    Straks kun je nog veel foto's toevoegen aan dit album en er met 1 druk op de knop een mooi boek van laten maken als je wilt.
    Fijn dat jullie inmiddels al weer veilig en warm thuis zijn.
    Groetjes Henny en Jozé