Dag 1 en 2 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2 New York

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

17 Juli 2017 | Verenigde Staten, New York

Eindelijk was het weer zover, onze tweede reis naar Amerika is begonnen. Gisterenochtend om half 4 opgestaan om richting Schiphol te gaan. Daar aangekomen door allerlei controle's heen en gaan met die banaan. Het vliegtuig vertrok op tijd en de reis verliep voorspoedig, wij (papa en mama) vooral slapend, de kids kijkend naar allerlei films. Onze Tom keek naar Coming to America met Eddy Murphy, maar aangezien papa deze film al zo'n 30 keer gezien heeft (en er nog steeds erg om kan lachen) kon hij de film nasynchroniseren zonder dat hij oortjes in had. Lol voor de mannen..... In New York aangekomen weer door allerlei controle's en toen we daar eindelijk mee klaar waren, stonden onze koffers al te wachten. Even een taxi zoeken, nou ja zoeken, er staan zo'n 20 yellow cabs al te wachten op jouw. De chauffeur was erg bevriend met zijn toeter, maar ja, daar zijn ze hier allemaal erg goed in. En toen de toeter niet hielp, is onze chauffeur gewoon even uitgestapt om bij de voorganger op het raampje te kloppen om hem te vertellen dat hij wel gewoon moet doorrijden. Ja, je moet hier lef hebben in het verkeer, anders sta je heel lang te wachten. Bij het hotel aangekomen, hebben we de koffers afgegeven en zijn we de Big Apple gaan bekijken. We zitten midden op Times Square, dus meteen op de goede plaats. Maar de vermoeidheid sloeg wel toe, vooral bij ons Eva. Dus nadat we een hapje hadden gegeten, zijn we terug naar het hotel gegaan en lekker naar bed gegaan. Het was hier pas 19.00 uur, maar ja, eigenlijk dus al 1.00 uur. En binnen 5 minuten sliep het dan ook allemaal als een roosje. Je zou zeggen dat er ontzettend veel herrie moet zijn, aangezien je midden in New York zit. Maar we zitten op de 39stse verdieping, dus we hebben nergens last van.
Nadat we het klokje rond geslapen hadden, zijn we om 7.00 uur opgestaan. We hadden besloten om maar niet te ontbijten in het hotel a $ 33,00 per persoon, maar gewoon ergens buiten de deur te ontbijten. Daarna begonnen we met onze bustour. Het was nog heerlijk rustig overal en de zon scheen al volop. Onze eerste stop was bij het World Trade Center. Daar zijn 2 grote bassins gemaakt, waar eerst de Twin Towers stonden. Erg raar om te zien en te weten wat hier ooit gebeurd is. Daarna gingen we naar het One World Observatory. Dit is de nieuwe World Trade Center (Freedom Tower) die ze gebouwd hebben na de aanslag van 9/11. Ook hier worden we eerst gecontroleerd door de security en moeten we door een bodyscan. Hans gooit nog vlug zijn zwitsers zakmesje (altijd makkelijk om bij te hebben als je een appel wil schillen) in mijn tas en ja hoor, dan volgt dus de vraag: van wie is deze tas. Uh ikke ??? Tja, dat mesje mag niet mee naar binnen, we krijgen een bonnetje en kunnen deze dan later weer ophalen. Met de lift gaan we binnen 60 seconden naar verdieping 102. In de lift krijg je een film te zien hoe New York is ontstaan. Dus in een rap tempo zie je steeds meer en hogere gebouwen verschijnen. Eenmaal bovengekomen heb je een geweldig uitzicht over New York. Het was strak blauw, dus we konden ver weg kijken. Hierna gingen we naar het 9/11 memorial museum. Erg indrukwekkend. Heel veel foto;s, materialen en filmpjes van die bewuste dag. Om kippenvel van te krijgen. Eenmaal buitengekomen was het erg druk geworden. Wij blij dat we er op tijd waren. Nu via Wallstreet op weg naar de ferry. De boot bracht ons naar Liberty Island, Brooklyn Bridge, Manhattan bridge. Mooi om New York vanaf een boot te bekijken en de skyline te zien. Onze maagjes begonnen nu toch wel te knorren, dus hup van die boot af en op zoek naar iets te eten. En liever geen fastfoodrestaurant, want die zit op elke hoek. We kwamen terecht bij Junior's. Klonk goed en het was druk, voor ons een teken dat het eten ook wel goed zal zijn. Eenmaal binnen kregen we te horen, dat we zo'n 20 minuten moesten wachten, voordat er een tafeltje vrij kwam. Even getwijfeld wat we zouden doen, maar ja, het is zondagavond dus het zal overal wel druk zijn. Maar na zo'n 10 minuten wachten, was er een tafeltje voor 5 personen vrij. Hongerig als we waren, hadden we zo besteld. Helaas maakte Loes en ik de fout om weer water te bestellen. Als je om water vraagt, krijg je leidingwater, maar dan kun je net zo goed een zwembad leeg drinken, zoveel chloorsmaak dat eraan zit. Onze menu's daarin tegen, waren zo groot dat ik er makkelijk 2 dagen van had kunnen eten. Kan me niet voorstellen dat 1 persoon dit op eet. De serveerster lachte naar ons en vroeg waar we vandaag kwamen. Want tja, de Amerikanen kunnen dit wel altijd op, zei ze. Na het eten, vlug even naar het hotel om vervolgens de avondtour te gaan doen. Erg mooi met al die lampen en billboards. Ondertussen was het al 10.00 uur en waren we dus al zo'n 14 uur bezig. Hoewel de kinderen geen 1 keer geklaagd of gezeurd hadden, werd het nu toch wel tijd om naar het hotel te gaan. De kids nog even snel Wifi (erg belangrijk om toch al je berichtjes bij te houden) en nu lekker naar bed. Morgen gelukkig nog een dag hier, want we hebben lang nog niet alles gezien.