Dag 09 White Mountains - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu Dag 09 White Mountains - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

Dag 09 White Mountains

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

23 Juli 2017 | Verenigde Staten, New York

Vandaag nog een dagje White Mountains. Er is hier zoveel te doen, maar we besluiten om eerst naar Flume Gorge te gaan. Hier kun je een trail lopen door een kloof naar een waterval. Klinkt goed volgens de kinderen. Daar aangekomen is er helaas een stroomstoring en kunnen we geen tickets kopen. De trail gaat dan ook pas open als de stroomstoring verholpen is. Aangezien ze niet weten hoe lang dit gaat duren gaan we op weg naar Cannon Mountain. Hier gaan we met een Aerial Tramway (kabelbaan) naar 4000 ft. Overal zie je skipistes en in de winter is het hier ook altijd druk. Eenmaal boven aangekomen gaan we nog verder omhoog lopen. Op het hoogste puntje kun je heel ver weg kijken en zie je zelfs de bergtoppen van Canada. Echt een geweldig uitzicht. Eenmaal weer beneden gaan we op zoek naar iets te eten. Beneden in het dorp is een pannenkoekrestaurant die, als je mag geloven wat er aan de muur hangt, al heel veel prijzen heeft gewonnen. Er staat ook een wachtrij, dus dat beloofd veel goeds. Niets in minder waar, we krijgen ieder 3 dikke op elkaar gestapelde pannenkoeken, die ontzettend droog van binnen zijn. De aardbeien die je erop kon bestellen waren uitverkocht. Hetgeen wat overbleef was 1 grote meelhomp. Eenmaal buiten verwoorde ons Eva het goed: Het voelt alsof je een ballon in je buik hebt, die opgeblazen wordt…
Niemand had zijn bord leeg, dus de serveerster vroeg of ze het voor ons moest inpakken om mee naar huis te nemen. Maar niemand had hier behoefte aan, de gedachte dat je dit vanavond of morgen weer moest eten… Dan maar even terug naar de Flume Gorge. Kijken of de storing ondertussen was opgelost. Helaas was dit niet het geval. Aangezien wij een combikaart hadden gekocht voor zowel deze gorge en de kabelbaan, vroegen wij bij het Visitor Centre wat nu te doen. We hadden tenslotte wel hier al voor betaald. (tja, we blijven toch Nederlanders) Ze gaf Hans het telefoonnummer van de manager (volgens Hans was het gewoon haar telefoonnummer haha) en als het vanmiddag nog niet was opgelost, dan moesten we maar even dit nummer bellen. Dan maar op weg naar de Lost River Trail. Volgens de Amerikanen een nogal zware wandeling, maar uit ervaring weten we ondertussen dat de Amerikanen het nogal snel zwaar vinden. Het was een mooie wandeling met inderdaad 1200 traptrede’s, klimmen over, onder en tussen rotsen door, maar dat vinden onze kinderen het leukst. Er stonden zelfs af en toe 2 planken op een paal geschroefd met daarop : Squeezer Gauge. Oftewel als je hier niet door heen past, dan kun je ook niet door deze kloof heen. Verder moest je soms op je buik onder grotten door om vervolgens weer met een ladder omhoog te klimmen. En steeds kwam je weer bij een waterval uit. Erg mooi om te doen. Rond 16.00 uur waren we hier mee klaar en voor de laatste keer gingen we nog maar eens een kijkje nemen bij de Flume Gorge. 3x scheepsrecht …….Hij was open !! Meteen maar aan de volgende trail begonnen. Je loopt hier steeds verder een kloof in en steeds verder omhoog langs een waterval. Ook passeer je een aantal “covered bridges”. Dit zijn overdekte bruggen van hout gemaakt. Hoewel 2 van deze wandelingen achter elkaar best zwaar was, hielden de kinderen zich erg goed (we hadden ze een ijsje beloofd aan het einde van deze trail haha). Ook deze wandeling was weer geweldig. Wat is het toch heerlijk om door de bossen te klimmen en klauteren. Ons Eva en Tom waren het samen eens, ze gaan liever de natuur in dan grote steden bekijken. Ons Loes twijfelt, die vindt dit hartstikke leuk, maar ze vond New York toch ook wel erg leuk. Eenmaal op de camping aangekomen weer lekker buiten gegeten en alvast de route voor morgen bekeken. Als het lukt, gaan we een bezoek brengen aan de fabriek van Ben & Jerry’s en natuurlijk weer genieten van de mooie omgeving hier.

• 24 Juli 2017 - 19:21

Karin Vissers:

ik ben benieuwd naar alle mooie foto's als jullie weer thuis zijn.

• 24 Juli 2017 - 22:29

Opa Van Bers:

Erg mooi ik had een paar dag je verslag gemist, super mooi.
    opa.