Dag 1 Vertrek - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu Dag 1 Vertrek - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

Dag 1 Vertrek

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

13 Juli 2018 | Verenigde Staten, New York

Eindelijk is het dan vrijdag de 13e en mogen we weer ! 's-Ochtends net uit bed kregen we al een berichtje dat we vertraging hadden. Tja, dat was te verwachten op zo'n dag. Op ons gemakje nog maar even van het lekkere Nederlandse brood genoten en onze planten naar opa en oma gebracht. Die gaan ook genieten van hun vakantie, want ze komen altijd veel mooier en groener terug dan toen ze gingen haha. Om 11.15 uur op weg naar Schiphol. De drukte op Schiphol viel wel mee, dus meteen maar de koffers ingeleverd en door de douane. Aangezien we nu nog genoeg tijd over hadden, hebben we wat gegeten en een spelletje Donald Duck kwartet gespeeld. Uiteindelijk was de vertraging niet verder opgelopen en om 16.00 vertrokken we dan naar Detroit, onze tussenstop. In het vliegtuig werden de kids helemaal blij. Er waren zoveel leuke films te bekijken, dat Loes zich afvroeg of we wel lang genoeg in het vliegtuig zaten......En wat nog veel fijner was voor de pubers, ze konden ook nog eens appen ! Jullie zullen het wel begrijpen, we hadden er geen kind aan. In Detroit aangekomen, moesten we toch onze koffers ophalen en weer opnieuw inchecken. Waarom is ons onbekend, maar de Amerikanen keken er zo streng bij dat je het maar gewoon doet. En natuurlijk niet te vergeten de paspoort controle. Enne, dan niet alleen je paspoort, maar er worden ook vingerafdrukken afgenomen, een foto gemaakt, van top tot teen onderzocht en je handbagage binnenste buiten gekeerd. Dat is natuurlijk voor je eigen veiligheid, maar als je maar een korte overstap tijd hebt, word je toch wat zenuwachtig. Dus nadat we weer allemaal goedgekeurd waren, gingen we al snel wandelend (nog net niet rennend) naar de shuttle die ons naar de volgende vertrekhal zou brengen. Daar mochten we eigenlijk meteen het vliegtuig in, of zeg maar vliegtuigje. Geen films, niet appen, maar ouderwets naar buiten kijken. Of proberen te slapen, want het was voor ons gevoel al 3 uur 's-nachts. Maar naar buiten kijken verveelde niet, want terwijl het donker was begon het te onweren. Nu ben ik daar persoonlijk niet zo'n fan van tijdens het vliegen, maar we hadden er geen last van. En het was prachtig om te zien hoe die donkere wolken zo nu dan op oplichten. Eenmaal in Denver aangekomen, vlug het hotel gebeld dat ze ons op konden halen. Het was een mooi hotel, maar een bed was het enige wat op dit moment telde. Voor ons gevoel was het namelijk al 6.45 uur en hadden we de nacht overgeslagen. Dus snel allemaal ons mandje in, want we kunnen maar 6.5 uur slapen voordat we morgenvroeg opgehaald worden. Al met al was het een geslaagde eerste dag en zijn alle verschrikkelijke dingen die wel eens gebeuren op vrijdag de dertiende achterwege gebleven. Morgen is het gelukkig een "gewone"zaterdag.