Dag 17 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

Dag 17

Door: Hans van Bers

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

31 Juli 2017 | Verenigde Staten, New York

Zo, vandaag en morgen schrijf ik (hans) het blog. Vandaag van Gettysburg naar Washington gereden om de camper in te leveren en in een hotel in te checken in Washington. Het inleveren ging prima tot dat die Amerikaan van het verhuur station het nodig vond om 85 dollar te rekenen omdat hij vond dat we de tanks niet goed hadden leeg gemaakt, dit terwijl we wel weer meer benzine in de tank hadden gedaan dan dat we aan het begin hadden gekregen. Pfff wat een Mexicaan zullen we maar zeggen. Na 20 min was de taxi er en konden we downtown Washington in. Ons hotel ligt op 10 min lopen van het stulpje van Trump en de andere bezienswaardigheden van de stad. Nadat we de koffers naar boven hadden gesleept, zijn we de stad in gelopen. Nu snap in Trump wel, dat witte huis is echt niet heel erg groot vergeleken met alle omliggende percelen. Maar ja, wie weet als hij er 8 jaar zit dat hij er een vleugeltje en hotel van kan maken. Toch gek hoeveel mensen voor de deur staan om foto’s te maken terwijl je niet binnen 200 meter kan komen ( uhhh wij stonden er natuurlijk ook) maar ja wij zijn toeristen uit Europa en geen Amerikanen. Zie het bij het torentje niet snel zo druk worden. Na een mooie wandeling besloten we te gaan eten bij een Italiaans restaurant Vapiano. Een apart concept waarbij je een soort creditkaart krijgt waar je langs buffetten mag lopen en bestellen en dat wordt dan op je kaart bijgeschreven. Pizza, pasta, salades enz, snel klaar, vers en direct voor je gemaakt. Wel rommelig, maar dat krijg je bij dit soort tenten waar iedereen moet rennen voor zijn eten. Maar wel hip en trendy precies zoals wij zijn met een gezin van vijf in korte broeken en shirtjes i.p.v. een blouse en een cocktailjurkje zoals de meeste mensen. Maar ja toch lekker gegeten. Daarna lekker naar bed in ons hotel met 5 personen in 1 kamer en de ouders op het inklap bed. En in de ochtend nog commentaar krijgen dat er iemand wat zwaar ademt. Maar ja het blijven toch je kinderen en de wifi doet het prima in het hotel dus voor de rest heb je er niet veel last van.