Dag 13 Banff - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu Dag 13 Banff - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

Dag 13 Banff

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

25 Juli 2018 | Verenigde Staten, New York

Omdat we hadden gelezen dat het wel eens heel druk kon zijn in dit park, waren we al om 9.00 uur bij Lake Louise. Dit was het meer wat je gezien moest hebben. Maar wat bleek, zelfs om 9.00 uur stonden alle parkeerplaatsen al vol en werd het verkeer al weer teruggestuurd naar beneden. Hadden we dan nog vroeger moeten opstaan ??? We besloten om terug te rijden naar de camping en vandaaruit te lopen naar het dorp. Dit betekende al 1.5 km lopen voordat we van onze plek naar de voorkant van de camping waren (we zaten namelijk helemaal achteraan) en dan nog eens een kilometer naar het dorp. Daar aangekomen, konden we op een shuttle stappen naar de overflow parkeerplaats en vandaaruit half uurtje wachten en dan konden we weer op een andere shuttle stappen naar Lake Louise. Al met al waren we om 11.00 uur dan toch eindelijk bij Lake Louise. Niet slecht, 2 uur later ahum…..En druk dat het daar was ! Niet echt iets voor ons. Het meer is echt geweldig, het heeft een hele mooie turquoise kleur met daarvoor 6 bussen chinezen of japanners. Vlug begonnen we maar aan onze trail naar Lake Agnes. Dit zou een wandeling zijn van 3.5 kilometer steil omhoog, met als traktatie een theehuisje met lekkere taart en thee. Eenmaal op de trail merk je dat de meeste mensen alleen maar voor het meer komen en dan weer terug gaan. Want tijdens onze wandeling viel het wel mee met de drukte. Onderweg had je mooie vergezichten en dat was wel fijn, want 3.5 km omhoog geeft best wel zweet haha. Maar eenmaal bovengekomen hebben we heerlijk bij het theehuisje apple-crumble gegeten en Eva had lekkere soep met een sandwich. Tja, van al dat wandelen en drinken is een toilet ook wel fijn, maar ook dit bleek weer 100 meter steil omhoog lopen. En dat is volgens ons Loes voor een gat in de grond wel erg veel. Maar toch lucht het wel weer op. En wat je omhoog loopt, mag je ook weer omlaag lopen en dat gaat gelukkig een stuk gemakkelijker. Weer terug bij Lake Louise aangekomen, bleken er nog meer mensen te zijn gekomen. Bij de standplaats van de shuttle was het dan ook lekker druk. Wij waren nog net op tijd, want 10 minuten nadat wij in de rij waren gaan staan, bleek de rij tot aan het meer te staan (volgens de parkeerwachter zo’n 30 bussen vol). Eenmaal in het dorp aangekomen, eerst maar een ijsje eten (en de pubers vlug hun berichten binnen halen) voordat we aan de wandeling terug naar onze camping begonnen. De stappenteller gaf voor vandaag ruim 20.000 stappen aan, we hebben zo’n 14 kilometer gelopen. Dus toen we weer bij de camper waren, plofte lekker iedereen neer. Nadat we buiten gegeten hadden, gingen de kinderen film kijken, Ice Age. Die hebben ze pas een 6 keer gezien, dus ze beginnen al te lachen voordat de grap gemaakt is. Toen was ook deze dag alweer voorbij, morgen verlaten we Banff en gaan we op weg naar Jasper.