PALM DESERT - KINGMAN - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu PALM DESERT - KINGMAN - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

PALM DESERT - KINGMAN

Door: HANS VAN BERS

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

30 Juli 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

We zijn al een paar dagen onderweg, dus ik denk laat ik nu maar eens een verhaal vertellen. Een man heeft meestal een andere invalshoek dan een vrouw. Nadat we in Palm dessert uit ons bed waren gedreven van de hitte, zijn we na een licht ontbijt en het ontkoppelen van stroom water en helaas riolering vertrokken naar Kingman. Dit ligt ongeveer 170 mile van de Grand Canyon waar we morgen naar toe gaan. Onderweg zijn we even langs gegaan bij het Joshua Three National park waar we een trail gelopen hebben van maar liefst 1 mile, maar dan wel met 45 graden dus hulde voor de kids. De meeste van onze kids vonden het maar een dorre boel en een hoop stenen op elkaar gestapeld. En dat klopt ook, maar onder het mom van we zijn er nu toch pikken we dit park toch even mee. Later denken ze er wel anders over als ze de foto’s zien. Na het park zijn we onderweg gegaan naar Kingman, een tocht van ongeveer 400 km. Helaas zag onze Tom Tom het plaatsje niet, omdat zo bleek later dit in een andere staat ligt en dat moet je ook intoetsen bij dat Tom Tom ding. Maar met een telefoon vol met GB en een MIFI vol met GB konden we toch nog zien waar we naar toe moesten. De rit liep door de woestijn en zo kon het gebeuren dat we ongeveer 3 uur lang geen auto of huis hebben gezien. Wel indrukwekkend dit landschap, maar naar ongeveer 200 km heb je het wel gezien en ben je blij als je weer wat bewoonde wereld ziet. Zeker als de weg kaarsrecht loopt en ons slagschip niet echt lekker op de weg ligt. Lekker relaxed sturen zit er dan niet in als je steeds dat ding tussen de lijnen moet houden. Maar ach alles went zullen we maar zeggen voor de rest rijdt het ding kei lekker en werk de airco prima. Na een voedzame maaltijd bij de Mac zijn we doorgereden naar de Koa camping in Kingman, waar ik op dit moment dit verslag aan het typen ben. En de kids op bed liggen met de airco aan. Morgen een kort ritje en dan zondag als alles goed is vliegen door de kloof met de helikopter. Helaas zijn er regen en onweersbuien voorspelt dus we hopen dat het doorgaat.
Dan nog even dit. De Amerikanen weten prima hoe je een man een minderwaardigheidscomplex kan geven door steeds maar met grotere RV en campers en andere woonhuizen op wielen naast je te komen staan met niet 3 maar dan weer 4 airco’s en niet met 1 maar dan weer met 4 slide outs. Ik ga er maar van uit dat het voor hun compensatie gedrag is voor een klein ………dus laten we maar zeggen dat wij een mooie bescheiden camper hebben met 1 klein aircootje. Voor vrouwen zijn ze wel aardig want als Yvonne zich meld bij de camper verhuur dan vragen ze of ze wel 21 is. Commentaar overbodig denk ik.
Nou laat ik de blog weer over aan Yvonne die een iets mooiere hand van schrijven heeft en ik meld me wel weer als er rare zaken opvallen aan die Amerikanen.
Allemaal tot snel en maak er een kei leuke tijd van dat doen wij ook !!

• 30 Juli 2016 - 20:44

Betty:

Nou Hans, op jouw schrijfstijl is niks aan te merken hoor. Laat je niet imponeren door de andere testosteronnies en laat Yvonne genieten van de complimentjes. Veel plezier nog!

• 30 Juli 2016 - 20:53

Jo Van Bers:

ik heb vandaag de post gedaan waar je naar vroeg het staat op 0000,00
    verder denk ik dat het wel goed bevalt . hebben ze d,r engels al een beetje kunnen oefenen.
    een andere tom/tom je hebt er nou maar eentje geintje.
    opa en oma veel plezier.

• 31 Juli 2016 - 00:05

Karin Vissers:

Wauw wat een leuke verslagen. Wat hebben jullie in een paar dagen al veel mee gemaakt. Af en toe tijdens de reis moet je even teruglezen en foto's terug kijken om het niet te vergeten.
    Ik hoop dat jullie in de helikopter kunnen morgen.
    Geniet van alles.
    ik krijg wel steeds van de beelden als ik jullie verhalen lees. Hoe heet die film ook alweer national lampoons vacation.
    Groetjes aan jullie allemaal van ons.

• 31 Juli 2016 - 12:47

Hejo:

Hoi.
    Maakt ons niet uit wie de verhaaltjes schrijft, het klinkt goed en Yvonne ik (Jozé) ben jaloers op je leeftijd, haha
    Maar goed dat je dit verslag maakt, na je vakantie kun je hier ook nog heel veel plezier van hebben. Kom ik nog een keer op terug.
    Ben benieuwd hoe de vlucht is verlopen en of je mooie foto's hebt!
    Groetjes van ons uit Diepenveen .

• 31 Juli 2016 - 20:04

Mariëtte:

Hallo samen,

Echt leuk om jullie verhalen te volgen en te lezen. Toch kloppen dus wel sommige vooroordelen van die Amerikanen. Blijf ons vooral op de hoogte houden, en geniet van alles wat jullie nog gaan doen! Groetjes van ons vijven aan jullie vijfen. De Doeltjes....

• 02 Augustus 2016 - 21:03

Familie Krijnen:

Jij schrijft super Hans, ben ervan onder de indruk;-)
    Wel soms moeilijke taal voor een gewoon Dungens durpsmeske: MIFI, slide outs...
    Wel weer heerlijk om effe het schunnige weer te horen, heb ik gemist :-)