KINGMAN - GRAND CANYON - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu KINGMAN - GRAND CANYON - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

KINGMAN - GRAND CANYON

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

02 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vannacht onweerde het flink, maar dat slaapt heerlijk in je camper. Het koelde een keer echt af en daar waren we wel even aan toe. Nadat we een keer lekker hadden uitgeslapen (normaal staan we toch rond 7 uur op) en natuurlijk buiten ons ontbijtje hadden gegeten, vertrokken we richting Grand anyon. Dit was zo’n 273 kilometer rijden. Onder het rijden merk je al hoe divers het landschap van Amerika is. Bij Joshua Tree waren het nog grote op elkaar gestapelde stenen (foto’s volgen nog) en nu worden het langzaamaan grote rotsten en steeds meer wat groen ertussen. Bij de camping aangekomen, gingen we inchecken bij de receptie. Voor het eerst zagen we een boze (hele boze) Amerikaan. Zijn plekje was te klein voor zijn camper (oftewel villa op wielen). Hij kon daarom wel 2 plekken krijgen, maar dan moest hij er ook 2 betalen en dat was hij niet van plan. Nou, en dan kunnen ze lang discussiëren. Maar goed, uiteindelijk waren we aan de beurt en dan krijg je duizenden excuses dat het zo lang duurden. Uh, wij zijn met vakantie dus het maakt ons niets uit. Nadat we vlug wat gegeten hadden, gingen we met de shuttlebus vanaf de camping naar het visitor Centre. Vandaar uit kon je allerlei routes volgens met uitzicht over de Grand Canyon. We waren even aan het twijfelen welke we zouden nemen, maar toen dat opgemerkt werd, kregen we advies van 2 Amerikanen. Ze vragen altijd waar je vandaan komt en hoelang je blijft. En ze geven je altijd de beste tips. Het werd de rode route. Nadat de bus (en dit is allemaal gratis) ons naar het eerste uitkijkpunt had gebracht, stapte we uit. Wat je dan ziet is echt geweldig. Wat een natuurverschijnsel! Zo ontzettend groots en mooi van kleur. Echt een wonder van de natuur. Je kan vervolgens weer op de bus stappen naar het volgende punt, maar wij besloten deze te lopen.(dit doen volgens mij alleen de buitenlanders, de Amerikanen stappen allemaal weer in de bus) Het pad loopt dan langs de Grand Canyon en je verbaast je steeds over het uitzicht. Wel kwamen er steeds meer wolken, dus was het iets minder om foto’s te maken. Maar ik heb het idee dat het op foto’s toch niet zo overkomt, zoals wij het ervaren. Na een hele wandeltocht en vele uitkijkpunten, besloten wij om terug te gaan naar de camper. Het zou namelijk al om 19.30 uur donker worden en we moesten nog een stukje met de bus terug. Op de terugweg zagen we meerdere herten, konijntjes en eekhoorns. De herten lopen gewoon op je camping rond of er niets aan de hand is. Nadat we thuis waren heeft Loes een heerlijk kippetje gebraden op de barbecue en toen vlug ons bedje in. We moeten morgen om 7.25 uur bij de helikopter staan, dus dat betekend vroeg uit bed.

• 02 Augustus 2016 - 17:42

Hejo:

In het echt is alles altijd mooier, maar de foto's geven vast een mooie indruk van alles, we wachten af. De canyon schijnen fantastisch te zijn. Wat een indrukken hebben jullie hé, zo gaat dat met dit soort reizen dus goed opletten, observeren en foto's maken.succes er mee.

• 02 Augustus 2016 - 21:06

Familie Krijnen: