ZION - LASVEGAS DAG 1 EN DAG 2 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu ZION - LASVEGAS DAG 1 EN DAG 2 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

ZION - LASVEGAS DAG 1 EN DAG 2

Door: HANS VAN BERS

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

10 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Naar een paar verslagen van Yvonne ben ik weer aan de beurt. Dit omdat we naar een absurde locatie gaan namelijk Las Vegas. Op de weg van Zion naar Las Vegas hebben we nog even de Freek in het wild uitgehangen om een gewonde vogel van de weg te redden. Net toen ik hem wilde oppakken om hem naar de kant van de weg te leggen vloog hij nog een klein stukje. Net genoeg om kei hard onder de eerste de beste auto te komen met als achtergrond geluid ons Eva die gelijk plastisch aangaf dat zijn kop eraf was. Mooie actie Freek ! een vogel uit zijn lijden verlost en hem het laatste zetje gegeven. Dan verder op weg naar de gekste stad van Amerika Las Vegas. We hadden van te voren gebeld waar we ons kleine autootje konden parkeren, want voor de deur zal wel geen optie zijn. En we werden doorgestuurd naar een mooie rustige wijk van Vegas waar het criminaliteitscijfer ongeveer op hoogte licht van Bagdad en we de wagen op een parkeer terrein weg konden zetten en dan ongeveer een halve blok lopen naar het Hotel New York - New York in 41 graden. We werden een beetje raar aangekeken door wat zwervers maar voor de rest ging het prima. Toen we het hotel in kwamen en op zoek gingen naar de receptie om in te checken moesten we de Tom Tom even aanzetten en na een klein half uurtje hadden we de receptie gevonden. We kregen twee prachtige kamers met een uitzicht op het zwembad en de achtbaan die door heet hotel loopt toegewezen. Dit was weer eens wat anders dan een klein hokje in de camper waar we de afgelopen twee weken aan gewend waren. Nadat we alle spullen uit de koffer gehaald hadden gingen we op onderzoek uit in ons hotel. Uiteraard van alle gemakken voorzien met ongeveer 20 restaurants en diverse winkels en gok hallen. Weer genoeg om je suikerspiegel naar standje obesitas te zetten. De gekte ten top. Nadat we lekker gegeten hadden met heus bestek en borden ( plastic ) gingen we kijken wat er op de strip te doen was. Het was inmiddels al donker, omdat de klok weer een uur terug gezet was en het niet meer om half 9 donker is maar om half 8. De lampen zijn fantastisch en de strip ziet er uit als een kruising tussen een sprookje van 1000 en 1 nacht en de Efteling. We zijn een kijkje gaan nemen in het MGM Grand hotel om te kijken of er misschien kaartjes waren voor David Copperfield of Cirque du Soleil, die waren er wel maar om bij elkaar te zitten vonden we 178 dollar per kaartje net iets te gek en dan blijft er niets over om te vergokken, dus vriendelijk bedankt voor de kaartjes en verder gaan kijken op de strip. We zijn ongeveer de eerste avond tot de helft gekomen en hebben mooie dingen gezien bij de hotels de Eiffeltoren de Arc de Triompf en watershow bij de Bellagio, en ook diverse mooie winkels en natuurlijk de M&M shop die we maar gelijk van een kilo of 10 chocolade afhandig gemaakt hebben, dit houdt wel in dat de kleren van ons Loes niet meer mee terug kunnen, maar ja dat is dan jammer. We hebben wel even gekeken of een M&M winkel ook iets was voor Nederland maar ik denk dat we daar te nuchter voor zijn en het meer iets is voor Parijs of Barcelona.
De tweede dag in het Hotel zijn we even gaan shoppen in de winkel van Adidas en uiteraard zijn we ook een ritje gaan maken in de achtbaan van het hotel. Het was gelukkig niet druk maar dat is dan ook niet gek met een ritprijs die ongeveer 6 keer zo hoog is als een kaartje in de draaimolen op de kermis in Tilburg. Maar onder het motto nu we er toch zijn, gingen we er maar in. Achteraf was het de moeite waard om het een keer mee te maken. Na het ritje wilde onze kinderen ook wel eens gokken in de arcade ( een gokhal voor kinderen ) we hebben ze wat geld gegeven zodat ze een kaartje konden kopen met een credit limiet die ze dan zelf konden uitgeven en waar ze punten konden sparen voor een cadeautje uit China van 2 euro. Ze hebben er van genoten, maar voelden zich achteraf toch een beetje genaaid omdat de limiet van de kaart wel erg hard ging voor wat ze er mee konden doen. Vanavond als het donker is gaan we de strip weer onveilig maken en gaan paps en mams zelf ook nog even een schandalig bedrag kei hard vergokken, zodat we de vakantie weer een beetje terug verdienen aan de 5 dollar tafel van het casino. We zullen dus wel vroeg in bed liggen omdat we morgen een lange rit voor de boeg hebben naar de volgende locatie waar we weer een beetje terug op aarde kunnen komen en ons suiker gehalte van al dit ongezonde eten weer op normaal kunnen krijgen door zelf een half varken op de BBQ te gooien met sla en aardappels. We houden jullie weer op de hoogte. De groeten en ik zet allen op rood en dan zien we wel

• 13 Augustus 2016 - 13:22

Bri:

10 euro op 24 zwart Hans! Succes!!!

• 14 Augustus 2016 - 11:51

Hejo:

Hoi hoi. Ja, Zo maak je van alles mee Hans, maar weer een paar ervaringen rijker. In het volgende stukje zullen we lezen of je nog iets gewonnen hebt.

• 20 Augustus 2016 - 19:48

Familie Krijnen:

Ja, daar zijn we weer! Goh, wat hebben we veel verhalen gemist! Ik heb gewoon hardop zitten lachen bij dit verhaal! Wat schrijf je toch leuk Hans (sorry Yvon, jij ook hoor;-)
    GEWELDIG!