MAMMOTH LAKE - YOSIMITE - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu MAMMOTH LAKE - YOSIMITE - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

MAMMOTH LAKE - YOSIMITE

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

12 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Voordat we vertrekken, even het water en propaan bijvullen en langs het benzinestation, want de komende dagen bivakkeren we in het Yosemite National Park. We hebben daar geen stroom of water en dan is een camper natuurlijk super gemakkelijk. De afstand is vandaag niet zo groot, zo’n 180 kilometer, maar aangezien het door de bergen is en er een aantal leuke stops onderweg zijn, zullen we er wel een tijdje over doen. Dus op naar de Tioga Pass road. In de winter is deze pass afgesloten, maar nu gelukkig niet. Onze lunch doen we bij het Tenaya lake. Een heel groot meer tussen de bergen in. Stoeltjes uitgeklapt, broodje gesmeerd en lekker aan het water eten. Eva is nog even in het water geweest, maar dit is natuurlijk ijskoud, want het is smeltwater. Vervolgens weer verder op onze route. En weer was ik heel blij dat Hans reed, want er waren vele afgronden en smalle wegen. Doodeng soms, maar gelukkig ging alles goed. We passeerde ook het Siesta Lake. Leek ons wel leuk om even een dutje te doen, maar toch maar niet gedaan. Net voordat we bij de camping waren, kwamen we langs El Capitan. Dit is de grootste granieten rots ter wereld met een hele steile wand. Altijd erg populair bij klimmers, maar wij houden het maar bij wandeltochten. Bij de camping aangekomen was het even zoeken naar ons plekje. Maar uiteindelijk hebben we een prachtig plekje midden in de bossen. Ook loopt er achter ons plekje een riviertje. Het was even wat klimmen over wat rotsen, maar dan kwam je bij het water. Bikini aan en zwemmen, nou sommige dan van ons. Hans, Eva en Tom durfden het wel aan. Loes en ik vonden het wel welletjes aan de kant in het zonnetje. Terug naar de camper gegeten en natuurlijk weer een vuurtje gestookt. Dit keer met een magnesium stick, want ja, gewoon met lucifers is wel heel gemakkelijk……Daarna alles goed opruimen, want ze zijn hier best streng op de camping. Sinds het begin van 2016 hadden ze al 28 incidenten met beren gehad, dus niemand mocht eten of afval buiten laten staan. Had je na 22.00 uur nog eten buiten staan, dan kreeg je een boete van $ 300, - Mocht je ’s-Nachts iets horen knallen, dan waren het de rangers die beren aan het afschrikken waren. En we kregen regels mee wat we moesten doen als we oog in oog kwamen te staan met een beer. (gillen, kleine dingen gooien en met pannendeksels herrie maken) Nou vinden wij die Amerikanen soms gek, maar zij vinden ons waarschijnlijk gek. Want we wilden heel graag een beer zien. We hadden deze ochtend nog van dat lekkere plukbrood gekocht met kaneel, honing en bruine basterd suiker. Loes stelde voor om dit gewoon buiten neer te leggen en dan achter het raam gaan kijken of er misschien een beer op af kwam. Maar we hebben ons toch maar netjes aan de regels gehouden (tja, onze Tom is van de regeltjes en dit mocht echt niet pfff)

• 17 Augustus 2016 - 12:41

Hejo:

Soms is een rustiger dagje ook prettig.
    Ik las net in de krant dat er bij de strip waar jullie zijn geweest inmiddels wat is verandert, leuk dat jullie daar nu nog foto's van hebben.

• 17 Augustus 2016 - 21:16

Jo Van Bers:

Tom er is nog niets binnen van school. Bedankt voor de bloemen voor onze 48 jarige trouwdag, ze waren mooi op tijd. ik lees dat het nog goed gaat, maar aan alles komt een eind, geniet nog maar zolang het kan.
    groetjes opa oma.

• 20 Augustus 2016 - 19:56

Familie Krijnen:

Zo fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die niet steeds hoeft te zwemmen;-) Had in Zeeland beloofd om 1 keer mee de zee in te gaan. Nou, dat heb ik gedaan en dus hoefden ze niet meer te zeuren.
    Weer leuk om te lezen, jullie belevenissen. Toch wel wat eng, die beren. Dat hebben wij nooit gehoord.
    Geniet ze nog!