DAg 5 Wilson - Grant Village Yellowstone - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu DAg 5 Wilson - Grant Village Yellowstone - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

DAg 5 Wilson - Grant Village Yellowstone

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

17 Juli 2018 | Verenigde Staten, New York

Vandaag rijden we verder door Teton National Park en gaan we op weg naar Yellowstone. Overal zien we strakblauwe meren met op de achtergrond bergen met besneeuwde toppen. Het is net een ansichtkaart. In de vlaktes zien we herten en bizons grazen. Hoewel dit park veel kleiner is dan Yellowstone hadden we ons hier best nog wat dagen kunnen vermaken. Maar ja, alles is hier zo groot qua afstand dat we toch maar weer verder rijden. ’s-Middags komen we aan in Yellowstone. Onze eerste stop is bij Lewis Lake. Daar gaan we de Lewis Falls bekijken. Ja, met zoveel sneeuw moeten er natuurlijk ook wel watervallen zijn. Het is inderdaad een mooie waterval die 9 meter naar beneden stort. Vandaar rijden we verder naar Old Faithful. Hier aangekomen is het net kleintje Efteling, zo druk. Bij het visitor Centre hangt een bord waarop de tijden staan vermeld van de geysers die ze een beetje kunnen voorspellen. Er staat dan ook een tijd achter die wat speling aangeeft. De Old Faithful is de geyser die het vaakst uitbarst, zo’n elke 2 – 2.5 uur. Er zijn ook geysers waarvan ze ongeveer weten wanneer deze gaan uitbarsten, maar dat is dan bijvoorbeeld tussen 11.30 uur en 17.30 uur of tussen vandaag en morgen. We hebben geluk, want bij de Old Faiithful geyser verwachten ze binnen nu en een half uur een uitbarsting. Dus vlug daarheen. Na wat gepruttel en gespetter spuit er ineens heel veel water omhoog. Echt geweldig. Eva miste alleen nog wat muziek erbij, zoals ze gewend is bij AquaNura in de Efteling. Na deze explosie lopen we verder het park in. Overal zie je stoom uit de grond komen en je mag dan ook echt niet van het pad af wijken. Weer hebben we geluk, want terwijl we dichtbij de Grand Geyser zijn, begint ook deze te spuiten. Deze spuit met nog meer kracht het water omhoog. Het is nu ook een stuk minder druk in het park, want de meeste toeristen gaan alleen voor de bekende Old Faithful en geloven de rest wel. Terwijl we door het park lopen, komen we ook een aantal pool’s tegen. Dit zijn vulkanische gaten in de grond, waar het water niet omhoog spuit, maar lekker pruttelt. De kleuren zijn felblauw met vaak een oranje rand, ontstaan door calciumcarbonaat. Als het lukt ga ik binnenkort wat foto’s toevoegen, maar vaak is de Wifi niet sterk genoeg. Ondertussen werden de wolken steeds donkerder en ja hoor, er volgt een plensbui. Aangezien we ver van de ingang af zijn, worden we drijfnat. Helaas hebben we daardoor de route niet helemaal kunnen lopen, maar aangezien we hier nog 2 dagen zijn, besluiten we een andere dag terug te komen. En wat is het dan fijn dat je een camper bij hebt. Op de parkeerplaats aangekomen, alle natte kleren uit en lekker ons huispak aan. De kachel gaat aan er we gaan op weg naar onze camping. Na het eten gaan de mannen nog een vuurtje buiten stoken, mama zoekt weer even de route uit voor morgen en de meiden doen een spelletje. Om 21.30 uur gaat iedereen naar bed. Ja, zelfs de pubers zonder commentaar, want zo’n hele dag buiten hakt er wel in. (en we hadden natuurlijk geen wifi haha)