Dag 6 Grant Village - Fishingg Bridge Yellowstone - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu Dag 6 Grant Village - Fishingg Bridge Yellowstone - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Bers - WaarBenJij.nu

Dag 6 Grant Village - Fishingg Bridge Yellowstone

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

18 Juli 2018 | Verenigde Staten, New York

Na een ijskoude nacht (het was buiten tegen het vriespunt) vroeg opgestaan om vandaag onze reis te vervolgen in Yellowstone. De generator mag pas om 8.00 uur aan, maar zodra het 8.00 uur is, hoor je alle campers hun generator aanzetten. Weg rust in de bossen, maar de kachel kan wel even aan. Nadat we ontdooit waren en onze buikjes vol hadden, gingen we op weg naar West Thumb. Dit lag vlak bij onze camping, dus we waren er al vroeg. Hier waren ook allerlei geysers en pools, maar dan aan de rand van het grote Yellowstone Lake. Zelfs in het meer zag je vulkanische gaten, waar continue luchtbellen uit omhoog kwamen borrelen. Net of er een duiker onder zat. De lucht is niet altijd even prettig, soms ruik je echt een lucht van rotte eieren, maar ja, je moet er iets voor over hebben. We vervolgens onze route langs het grote, prachtige Yellowstone Lake. Soms zetten we ons huisje op wielen aan de kant om te genieten van het geweldige uitzicht en het zonnetje, dat gelukkig toch weer is gaan schijnen. Dan opeens zien we heel veel auto’s stil staan. Wat blijkt, er staat een kudde bizons te grazen vlak naast de weg. Natuurlijk willen wij Nederlanders dit ook graag van dichtbij zien (niet te dichtbij) Uiteindelijk steekt er een bizon recht voor de auto’s over. Even later komen we aan bij de Lower Falls. Deze zijn 739 meter hoog, dus erg indrukwekkend. We hadden graag de Tom’s Trail gelopen, maar helaas is deze afgesloten. Dus nu net als de Amerikanen maar even een foto maken en weer door, op weg naar Mammoth Hotsprings. Dit ligt helemaal in het noorden van het park. Onderweg komen we steeds vaker bizons tegen, maar op een gegeven moment is dit niet meer zo bizon-der….. Woordgrapje van de kinderen. Helaas komen we langs wegwerkzaamheden en moeten we echt kilometers lang over een onverharde weg rijden. Maar uiteindelijk zijn we dan toch bij Mammoth Hotsprings. Hier komt warm water uit de grond, dat verdampt en dan blijft er calciumcarbonaat achter. Wat je dan ziet zijn hele witte bergen. Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet omschrijven, maar het is een prachtig gezicht. (foto’s volgen nog haha). Na een lange dag, besluiten we nu om terug te rijden naar Fishing Bridge waar onze camping ligt. Onderweg stoppen we nog even, omdat er in de verte een beer te zien is. Maar helaas te ver weg om er een leuke foto van te maken. De beer werkte niet echt mee. Op de camping aangekomen heeft Hans lekkere nasi gemaakt en hebben we film gekeken. Althans Loes, papa en ik hebben film gekeken. Tom en Eva hebben op hun bedje gelegen. Tom, omdat hij geen zin had in een romantische film (wat het achteraf niet echt bleek te zijn) en Eva omdat de film te spannend en eng was. Nadat we lekker dikke kleren hadden aangetrokken, zijn we ons bedje ingedoken. Het beloofde namelijk weer een koude nacht te worden.